Tuesday, October 23, 2007

Lemau Lemau Lemau

Oh tolonglah. Badan aku sakit-sakit. Could be i'm too tired sangat kebelakangan ni. And to make it worse, aku tido depan tv last nite kat atas karpet. Dan hasilnya sangatlah dahsyat, aku rasa macam sendi-sendi aku cam nak tercabut, rasa macam badan aku dihempas ke dinding. Mungkin juga sebab badan aku dah masuk angin. Today rasa sangat lemau..duduk salah, baring pun salah.

Semalam sibuk lagi. Kawan Mr Shrek datang beraya. Aku memang dah takde idea nak masak apa, dan end up aku pergi ke Jusco beli barang-barang nak masak spagetthi. Senang sikit nak buat. Itupun bila dah sampai ke rumah setelah membeli barang, aku rasa macam dah tak larat dah. Rasa macam nak suruh Mr Shrek suh kawan beliau batalkan aje kunjungan tuh.

Memandangkan Mr Shrek sangat-sangat memahami, beliau offer diri nak memasak. Aku ambil alih part-part mengemas saja. Fuhh...bersyukurnya aku rasa. Aku pun memang prefer Mr Shrek yang masak spagetthi sebab dia buat memang sedap. Bukan aku nak amik hati beliau, tapi itu memang hakikat. Selain tuh beliau buat la salad jugak..taruk jek memacam benda kat dalam tuh, dah bleh jadik side dish dah kan.

Bila kengkawan beliau dah datang, maka berlangsung la sesi makan-makan. Tapi lelaki-lelaki nih makan kat luar, yang perempuan makan kat dalam. So adala sorang abang nih, wife dia ala-ala muka skema jek. I mean jenih yang macam suri rumah mithali la. Aku dah lemau, penat pun iyer, mati kutu pun iyer jugak. Tak tau camne nak sembang. Huhu. Aku bebetul harap wife kepada sorang lagi kawan nih yang layan akak tu.

Tapi sekali hambik koo..akak tuh mulut becok siut. Ekekeke..muka skema, tapi mak aih..banyak siut ceritanya. Pasal gossip artis lak tuh. Aku menganga-nganga jelah mendengarnya. Sampai aku terfikir, mana akak nih tau semua cerita. Beliau masuk forum jugak ke? Ahaha...dari jam 8.30, sampai la dekat kul 12 malam kami dok sembang. Aduh..aku rasa cam nak pitam. Tapi takkan tak layan tetamu lak kan. Saba jelah. Ekekeke...tapi sempoi la akak tuh. Anak dah bujang-bujang (anak-anak beliau pun ada semalam), tapi kellas noks. Hikss..

So itulah hasilnya...malam tadi penat punya pasal, Mr Shrek yang berkemas. Bagus gila la Mr Shrek tu, sangat memahami orangnya. Aku dok berbaring depan tv sampai terlelap. Tuh yang pagi nih sampai sakit-sakit badan. Huhu...Aku nih pemalas sangat ke ha sampai sesekali bersibuk-sibukan terus sakit-sakit badan. Kalau mak ngan ayah aku tau nih, mesti teruk kena bambu. Kan?

Ada cerita lagi sebenarnya malam tadi waktu aku tidur tu. Nanti la aku sambung.

No comments: