Thursday, October 4, 2007

Kawan Oh Kawan

Kawan datang dan kawan pergi. Ramai. Kawan datang dan terus tinggal di sisi kita. Sedikit. Amat sedikit.

Bagi aku, aku tak perlukan seorang kawan yang sentiasa tinggal di sisi aku setiap masa, tetapi bagi aku, cukuplah dengan keserasian antara aku dengan mereka. Kadangkala hanya dengan keserasian dan pengertian dari mereka, hidup rasa lebih mudah dan lebih bermakna.

Pengertian. Mengerti dan memahami. Kan bagus kalau ada orang yang mengerti dan memahami kita. Tak payah kita nak terangkan dengan lebih lanjut. Tapi ada ke? mesti ada, tapi sejauh mana seseorang itu mengerti?

**********************************************************************************

Asyik bertekak je lately dengan dia tuh. Aku pun tak faham, aku kira kami memahami antara satu sama lain. Aku yang berubah atau dia?

Dia semakin kejam lately. Ayat nak melazer jek. Payah lah. Aku terpaksa terjemah sendiri apa yang cuba dia sampaikan. Kadang-kadang aku boleh terjemah dengan baik. Kadang-kadang aku sendiri tak dapat nafikan yang naluri kewanitaan aku terasa dengan kata-katanya tu.

Aku sedar, kadang-kadang dia pun gagal menterjemah dengan baik apa yang aku cuba sampaikan. Jadi kesimpulannya, aku kira yang kadar pemahaman kami agak menurun kebelakangan ini. Kenapa ya?

Adakah sebab topik yang tidak memberangsangkan? Ataupun sebab muak? Ataupun kami terlalu rapat dan setiap isu yang dibincangkan akan dikaitkan dengan isu peribadi lalu kami akan cenderung untuk berselisih pendapat dengan lebih kerap. Atau ini adalah tempoh yang sukar buat kami. Hmm..

Walau apa pun alasannya, aku tau, bertekak dengan beliau adalah suatu perkara yang tidak aku senangi. Kadang-kadang memang perlu, tetapi bila kerap sangat, aku rasa macam jauh. Dan bergaduh dengan beliau adalah perkara terakhir yang aku akan buat pun. Tak kira apa pun yang berlaku, aku akan pastikan kami berbaik semula. Sebab aku tahu dia baik. Dan kami baik bersama.

Namun ada baiknya bila kami sesekali begini. Lebih banyak yang kami pelajari tentang diri antara satu sama lain. Kalau tak aku tak tau dia tuh mat emo. Hikhik. Dan baru ku tau yang dia tuh kaki merajuk. Euuwwww..Geli jek. Kalau aku merajuk elok la sikit rupanya. Heh. Dia cakap dia hanya bergurau. Aku iyakan saja. Tapi aku harap dia memang bergurau. Huhuuu...


p/s : You know who u are. Please la, takmo gaduh satu ari buleh tak? Penat laa..Let's be nice to each other oke? Hehehe..

No comments: