Tuesday, September 25, 2007

Tradisi Mengarut

Hoho..mood raya sudah mari. Tapi takdela beriya sangat pun. Mungkin sebab siang tadi aku mendengar lagu raya yang di send oleh seseorang melalui YM. Itu yang aku mula berfikir pasal raya. Okey tak mahu cakap banyak. Aku dah tahu apa aku hendak untuk raya kali nih. Meh aku listkan.

  • TV baru - TV lama cam tak best la..aku nak yang besar lagi :P

  • Langsir baru - Langsir lama elok lagi, tapi cam cam kusam sket la. Nak cari yang sama warna dan sama pattern dengan langsir sekarang, boley? Sebab langsir sekarang memang match sesangat dengan interior design umah aku

  • Rak buku - Sebab buku dah banyak sangat, so aku nak susun elok-elok. Rak buku sekarang dah penuh sampai aku terpaksa sumbat je kat memana. Nampak buruk

  • Rak DVD - Sama jugak kesnya. Dah penuh gila sampai dah takde ruang nak taruk. Aku nak beli semua set hitam nih, sesuai dengan bilik bacaan aku yang dindingnya berwarna Balinese Green

  • Indoor plants - Ada banyak, tapi aku nak kasik green lagik, biar orang masuk umah aku terasa macam fresh jek

  • Divider - Aku nak ubah kedudukan perabot aku, so i think aku perlukan divider supaya aku boleh bahagikan ruang rumah aku dengan betul di samping boleh jadikan ia sebagai salah satu aksesori tambahan untuk tatarias dalam rumah aku

  • Air cond - Untuk ruang tamu. Rimas la bila ramai-ramai umah aku jadi panas. So aku perlukannya

  • Interior stuffs - Kena pegi Ikea nih, borong ape yang patut

Wah, banyak la pulak. Mau beriban jugak aku berabis nih kang. Mintak-mintak Mr Shrek baca semua nih. Huhu. At least dapat 70% kehendak aku nih jadila. Heh. Belum masuk pakaian raya, kuih raya dan duit raya. Mak aihhhh, pengsan la Mr Shrek aku kikis nih kang. Hehe...

Perempuan. Rimas jugak kekadang. Kenapa nak beli benda baru bila time raya? Pelik gak eh. Sebab dah terikut-ikut style mak-mak yang suka beli benda baru time raya jadi aku ikutkan saja tradisi tuh. Tapi this is sooo lame. Lame pun lame lah, janji masyukkkk...Hahahaha...

No comments: