Thursday, September 13, 2007

Kandang Lembu?

Aku terima sms baru-baru ini dari seorang teman dan ianya berbunyi begini:


" I cannot emphasise enuff how important it is for people to wear perfume or at least take a shower kalu naik tren. I feel like dalam kandang lembu 8-/ hmmmph "


" I think there should be a law for minimum hygiene for tren passengers, but kalu orang kentut tu, xleh buat ape la kan heh "




Aku gelak macam hape jek bila aku terima sms nih. Bukan sebab sms tuh kelakar, tapi aku tengah bayangkan keadaan beliau yang tengah bersesak-sesak dalam tren tu dengan bau-bauan yang bermacam-macam. Hahaha.. aku bersyukur sebab tak perlu melalui keadaan macam tuh. Jadi aku cuma dapat bersimpati dengan nasib beliau. Hehe.

Tapi kan, bila aku fikir-fikir la..logik ke idea dia tuh? I mean sampai nak cerita pasal patut ada law berkaitan hygiene penumpang-penumpang tren. Pada aku la, macam mana kita nak buat ye, sebab seperti yang kita tahu penumpang-penumpang tren tu semuanya terdiri daripada pelbagai latarbelakang kehidupan. Jadi dah semestinyalah tak semua mampu untuk pakai perfume.

Dan bagaimana pulak dengan mandi? Ya, rasanya mestila semuanya mandi kan..tapi mandi sebelum naik tren? Wahhh..macam mana yek? Mungkin kalau baru keluar rumah, masing-masing memang dah mandi, tapi bagaimana pula waktu pulang? Sediakan tandas khas untuk penumpang-penumpang tu mandi sebelum naik tren? Ehehe..mustahil la kan.

Tau tak pukul berapa teman aku sms aku tuh? Pukul 6 petang! Haa..perfect kan, penuh dengan orang nak balik kerja, memang harus la sesak gila. Jadi berdasarkan pendapat aku lah, tak boleh la kita nak salahkan penumpang-penumpang tuh sangat. Sebab dah sah-sah lah ramai orang yang dalam keadaan berpeluh-peluh naik tren tuh setelah seharian bekerja dan kita nih pulak tinggal kat Malaysia, faktor cuaca pun kenalah diambil kira. Cuaca negara kita nih kan panas dan lembab, jadi sendiri mau ingat!! Hahaha..

Jadi aku buat kesimpulan apa tau, teman aku tuh dah pasti la sedang beremosi sewaktu mengantar sms-sms tuh kepada aku kan? Atau dengan lebih tepat lagi beliau memang mengada-ngada nak tunjuk poyo dengan aku. Anyway, i'm so sorry to hear that dude!! Hahaha.. entah kenapa aku rasa macam nak gelak sangat-sangat. Bukan apa, wahhh..banyaknya manusia-manusia poyo di sekitar aku sekarang! Aku ingatkan aku seorang aje yang poyo. Betul cakap ayah aku, i'm not alone. HAHAHA.....

No comments: