Wednesday, September 5, 2007

Mysterious Guy

Pernah tak hidup kamu semua diselubungi misteri? Hikss.. Macam ape jek kan. Ala-ala misteri nusantara gitu. Setakat ni Alhamdulillah, aku tak pernah mengalami pengalaman misteri atau mistik nih. Lantaran aku nih kategori penakut ya amat, jadi aku bersyukur kerana tak pernah mengalaminya. Tapi hari nih bukan pengalaman misteri dan mistik yang hendak aku perkatakan, tetapi mengenai seorang Jejaka Misteri yang menjengah dalam hidup aku kebelakangan nih. Haa..mula la tuh nak speku-speku. Lantak u ols laa.. Hikss..

Jejaka nih misteri sangat tau. Dah lama aku skodeng dia (beliau pun skodeng aku jugak rasanya). Nak tau pasal dia sikit la punya susah. Walaupun kami boleh berbual-bual seperti biasa, tetapi terlalu banyak tentang beliau yang tidak aku ketahui. Lantaran sikapnya yang sebegitu, lagilah aku bersemangat nak tahu kan. Aku pun kurang pasti kenapa beliau nak bermisteri-misteri sangat, mula-mula aku sendiri tak faham. Tapi lama-kelamaan aku tak kisah sangat sebab beliau mesti punya sebab tersendiri untuk kekal misteri. Namun yang penting, ada sesuatu tentang beliau yang menarik perhatian aku. Beliau sweet, noty and he rawk!!!Hikss.. Aku tengah buat pengakuan berani mati nih..mati la mak kalau kena speku. Tak kisah la kot..kamu semua pun bukannya tahu beliau tuh siapa. Maklumlah, Jejaka Misteri la katakan. Heh

Namun baru-baru nih penantian dan persoalan yang sering bermain-main dalam fikiran aku nih akhirnya berjawab. Beliau akhirnya bersedia untuk keluar dari tempat persembunyian dan mendedahkan sedikit sebanyak mengenai diri beliau. Termasuklah..jeng jeng jeng...wajah beliau!! Yehhaaa...aku suka sangat tau. Aku agak berdebar-debar juga, maklumlah selama nih aku memang tak dapat membayangkan walau sedikit pun ciri-ciri fizikal beliau memandangkan daya imaginasi aku memang rendah. Tapi akhirnya ia menjadi realiti.. And u know what, he's not bad at all!!! :P Hikss.. Nak tau siapa jejaka misteri tu? Tak payah la..aku sendiri tak sudi nak beritahu sebab entah kenapa, aku lebih suka dia kekal misteri kepada semua orang. Biarlah dia tidak misteri di mata aku saja kerana aku lebih berhak. Eh, poyo je kan..tapi jejaka misteri jugak yang cakap gitu tau. Beliau rela menjadi tidak misteri demi aku. Hoho..makin poyo aku nih. Jadi aku hentikan kepoyoan aku dengan masuk ke perenggan lain.

Aku kesian juga kat beliau tau. Selama nih kononnya punya la menjaga kemisterian beliau dengan semua orang, tapi aku telah memusnahkan impian beliau dengan tidak sengaja. Namun begitu, aku amat berterima kasih kepada beliau kerana sudi berkongsi identiti beliau yang sebenar. Dan aku kira aku semakin selesa dengan beliau walaupun beliau menjadi sedikit malu-malu kucing gara-gara identitinya yang telah terbongkar. Walau bagaimanapun, sekiranya Jejaka Misteri membaca entry ini, aku nak berpesan: Awak, i just like the way u are, dan saya harap awak kekal sepertimana diri awak sekarang sampai bila-bila pun..dan saya..hmm..hmm..takpe..nanti saya sambung lagi. Dan satu lagi, janganlah malu-malu kucing. Stay sweet, noty n rock. Hikss..

Jadi sekian saja kisah Jejaka Misteri. Kalau cerita banyak sangat tak jadi misteri lagi nanti. Dan apa kaitan aku dengan Jejaka Misteri nih, biarlah ia kekal misteri juga. Heh. Siyes shit, i'm an attention seeker. Ngeh ngeh ngeh. Maafkan aku kerana not being myself today (lately to be exact), but sometimes jadi begini memang fun! :P So..till then.

No comments: