Monday, December 10, 2007

My Birthday's Eve - A Story Of Love of My Life

I was quite sentimental few hours sebelum kedatangan 7 Disember. I just sat in front of my pc and layan internet sambil bersembang dengan some of my good friends.

Ianya bukan disebabkan aku berdebar menanti hari ulangtahun kelahiran aku atau apa, tapi kerana aku tahu, that was gonna be my loneliest birthday ever since Mr Shrek was not around atas desakan tugas. Beliau outstation la pulak untuk beberapa hari.

+++++++++++++

6 Disember 2007 - 11.45pm

Kedengaran macam ada bunyi kereta masuk ke perkarangan rumah. Owh it must be my neighbour kata aku dalam hati. But it's not...in fact it's Mr Shrek.. awww...he managed to come home jeritku dalam hati. Aku gembira semula...tak sangka..

Aku lihat jam, 11.50 pm. Mr Shrek macam tak excited jek aku tengok. Beliau sedang sibuk bersms2 dengan sape ntah, sampaikan aku tegur pun beliau cuma angguk-angguk jek. Dah la dalam gelap pulak tuh. Iskk..dia mesti lupa birthday aku getusku dalam hati. Huhuh..terus rasa macam geram pulak.

Aku : U, buat ape? U sms sape?
Dia : Ye, kejap la..
Aku : Nak tengok (sambil cuba nak tinjau)
Dia : Kejap laaa...(sambil sorokkan hp kat belakang badan)
Aku : U kenapa ni? U buat ape? Kenapa takleh tengok? (Geram. Dalam hati dah mula syak bukan-bukan)
Dia : Takde ape..kejap laa..
Aku : Meh sini phone u tuh (mula emo dan cuba mencapai hp)

(maka berebut-rebut la keduanya untuk mendapatkan hp, tapi aku yang dapat akhirnya)

Dia : U!! Jangan baca...
Aku : Kenapa pulak? (sambil membaca dengan muka hangin)

Di skrin tertera : Mimi's birthday in 5 mins.

Dia : Aaaahhh...u baca pulakkkk...sambil sengih-sengih busuk
Aku : ....................... (huhuhuh)

Keadaan sepi seketika. Aku pandang Mr Shrek dengan perasaan bercampur baur. Nak nangis pun ada. Rasa bersalah yang amat sangat sebab berfikir yang bukan-bukan tadi. Nak tahu apa yang cuba dibuatnya? Memberi reminder kepada kawan-kawan kami tentang birthday aku. Huhuhuh..

Aku : U....sorry...(sambil buat muka kesian. Airmata pun dah bergenang)
Dia : Hmmm...takpelah.. (senyum kelat)
Aku : Tak sangka u ing (tak sempat nak abiskan kata-kata sebab Mr Shrek terus mencelah)
Dia : Dah kul 12. (Terus nyanyi lagu Happy Birthday)
Aku : Huwaaaaaa..... (cembeng le maksudnye tuh)

Tak lama lepas tuh hp aku berbunyi tanda sms masuk. Berkali-kali...maka aku pun baca la sms satu persatu. Sedang aku sibuk membaca sms dengan linangan airmata, tiba-tiba Mr Shrek datang dengan sepotong kek dan satu toy Mickey Mouse..

Dia : Lilin takde la baby. Jap eh (keluarkan mancis lalu menyalakannya dan suruh aku tiup)
Aku : Ekekeke..(tergelak aku dalam keadaan sungguh terharu lalu meniup api mancis)
Dia : Happy 26th birthday. Sorry sebab ada ni jek...tak sempat..i terkejar-kejar
Aku : No..this is sooo sweet..where did u get those? (maksud aku kek dan toy mickey mouse tuh)
Dia : 7 E (tergelak dan terus tersenyum)
Aku : Hahahaha...thanks manje..I love u...





Then kitorang pun makan la kek tuh sama-sama. Hmm..dia belikan apple pie from McD jugak. Aku cuma mampu menggeleng. OMG, aku dah masuk 26 tapi aku masih tak cool rupanya. I felt very-very bad sebab spoilt his surprises..but he's cool..cuma aku yang termalu sendiri.

I'm glad dengan Mr Shrek. Beliau tak pernah hampakan aku on my birthday. Kalau aku cerita macam mana beliau celebrate my birthday dari dulu sampai sekarang, aku sendiri akan menangis terharu. He's so sweet. Very romantic. Dalam serba kekurangan aku akan rasa sungguh full kerana apa yang beliau lakukan memang sweet and priceless.

Aku cukup terharu dah dengan his presence on my birthday, inikan pulak dengan surprise2 sampingan..harus aku terharu gile la kan. OMG, aku tak tau camne nak cakap dah. Aku bersyukur sesangat having him as my friend, soulmate and the best, having him as my hubby. He's simply the best.




Manje, I love u soo much. Thanks for everything. Mmmuahh!!


1 comment:

Anonymous said...

hhh..:) so sweet....:)