Tuesday, December 4, 2007

Love-losophies Anyone?

Tadi ada orang tanya kat aku, wujud lagi ke cinta sejati di zaman sekarang nih? Hah amik koooo...gelak besar aku.

So aku nak tanya balik kat sini, wujud lagi ke cinta sejati di zaman sekarang nih ek?


++++++++++

Pagi tadi sembang sampai mabuk dengan Jantan Sepi. Mula-mula gelak sampai lebam sebab aktiviti gossip menggossip. Towards the end, perghh...topik horror. Heavy nak mampos. Topik poligami. Heh..kosser kann..

Poligami. Isu sensitif bagi kaum wanita. Bila masuk topik nih, mesti ramai wanita yang hilang sikap rasional. Tapi ada satu point by Jantan Sepi yang membuatkan membuka mata dan sedikit sebanyak menambah tahap pemikiran dan sikap rasional aku.

Lelaki dan wanita. Are they equal? Hm..jawapannya tak. Walaupun wanita zaman sekarang cenderung untuk claim bahawa mereka semakin berjaya menyaingi lelaki. Manakan sama, di bahu lelaki, terdapat pelbagai tanggungjawab yang perlu dipikul. Jadi mereka berhak untuk mendapat privilege yang lebih. Jadi, poligami bolehlah dianngap sebagai privilege kepada kaum lelaki ini.

Namun begitu, privilege yang mereka nikmati itu juga punya bebanan tanggungjawab yang tersendiri. Jadi hanya orang yang mampu menyandang tanggungjawab yang berat itu sahaja akan dapat menikmati privilege itu sebaiknya. Well, poligami ni kedengaran seperti isu yang complicated kan. Mungkin kerana ianya bersangkutan dengan soal hati dan perasaan. Namun aku percaya, walau serumit mana pun sesuatu keadaan tuh, pasti ada jalan penyelesaian yang terbaik kan.

+++++++++++

Petang tadi berYM pulak dengan Mr Melonkoli. Wahh...watak baru. Eheh. He's my bro y'all. I mean my senior bro kat maktab dulu (read as MRSM).

Lama siut dok bersembang. Seperti biasa, topik favourite - LOVE. Yup, we were talking about love. Soalan yang kat atas tuh, Mr Melonkoli yang tanya.

Well, tengok nick "Melonkoli" nih je dah boleh describe keadaan beliau yang bagaimana sekarang nih. Eheh...Neverending Love Hunting kata aku memandai-mandai. Eheh. Banyak isu terbongkar hari nih. Aku seperti biasa dengan lagak aku yang kengkonon cam Dr Love la konon. Tempat orang bertanya tentang love-losophies. Hek hek. Lalu aku keluarkan segala auta temberang aku agar kedengaran macam aku pandai nak mampos. Ahah.

Nah...i didn't bluff him. Aku cakap yang betul. Aku tak kata idea-idea ataupun falsafah yang aku bagi tuh semuanya betul. Aku hanya beri my honest opinion based on my experience. Dan berbekalkan sedikit ilmu yang diceduk dari bod cinta di sebuah forum tu, aku kongsikan saja dengan beliau.

I had a great time tadi when sembang-sembang with him. Mendengar pendapat beliau tentang preference beliau tentang wanita memang menghiburkan. Especially bila part "what are the things about women that turn u off". Hahaha..gelak gile..walaupun beliau ala-ala off topic sebab beliau lebih galak described tentang perkara yg "turn me on" instead of "turn me off". Urghhhh..LELAKI....* Sigh

Other than that, we have just realized that we've known each other for 10 years now. And we decided to celebrate our 10th years of friendship. Gonna meet him tomorrow to celebrate it. Double celebrations actually. Not to forget, my birthday :P Yeayy!! Abis la tuan hamba..hamba nak demand cukup-cukup.

+++++++++++

These two guys yang aku ceritakan kat sini, pada pendapat aku memang ada persamaan. Mungkin mereka berdua tak sama. Whatever. Apapun they bebetul made my day arinih. Syok..syok.. ;)

3 comments:

Anonymous said...

panggilan pulau nak jadi dr. love?...sawan ke apo nih??

Smoochy Munchkin said...

ah sadap u....dengki la tuhhhh.... chaitttt!! helo.. episod panggilan pulau tuh la yg plg banyak kasik pengalaman taw.. ekekek

Anonymous said...

apa benda yang turn them off... cite la sket.. aku rasa semua awek kat luar tu pon nak tau benda yang kuar dr pendapat lelaki ni kan..