Wednesday, November 14, 2007

Ular!!

Aiseh, taip perkataan ular nih pun buat aku geli geleman. Inikan pulak nak bercerita mengenainya.

Anyway, lagi berkenaan peristiwa sepanjang minggu. Sedang Mr Shrek mengambil longgokan kain di lantai untuk dimasukkan ke dalam mesin basuh, tiba-tiba beliau menjerit. Aku yang sedang membuang masa di bilik bacaan bergegas pergi ke arah beliau. Beliau jerit "u, ada ular!". Sebaik saja aku mendengar perkataan ular, terus aku menjerit sama.

Aku nih dah la geli dan takutkan ular. Aku berharap beliau hanya bergurau. Malangnya tidak. Memang ada ular pun. Huhu...ular tu dah pergi ke arah dapur dan duduk bawah peti sejuk. Huhu...aku dah menjerit-menjerit. Memang tak cool langsung. Huhu..

Atas tindakan pantas Mr Shrek, ular tersebut berjaya diusir keluar dari rumah. Oleh kerana takut-takut ular tersebut berkeliaran di kawasan rumah berhampiran, Mr Shrek mengambil keputusan untuk menamatkan riwayat ular tersebut. Huhu...kesiannya. Walaupun aku takut, tapi entah kenapa aku rasa kesian. Aiseh.

Dahlah. Aku nak tamatkan kisah pasal ular nih. Makin geli geleman aku dibuatnya. Ular tuh tersesat dalam rumah aku rasanya. Sebab kain tu Mr Shrek baru je letak kat atas lantai tu. Tiba-tiba je ular tu datang. Kengkonon nak menyorok kat situ la kot.

Isk...mujur Mr Shrek ada kat rumah waktu tu. Kalau tak ada, mungkin aku dah pengsan kerana ketakutan luar biasa. Isk.



No comments: