Sunday, August 5, 2007

Sepetang Bersama Rhoma Aroma

Pernahkan anda berada dalam satu situasi yang sungguh mencabar di mana anda berasa berasa tidak selesa sama sekali berada di suatu tempat tetapi anda terpaksa juga melakukannya kerana tiada pilihan.

Aku pernah. Malah aku sedang mengalaminya. Dan aku kira situasi yang aku alami sekarang sebagai salah satu tanda pengorbanan kerana aku masih berada di sini kerana aku ingin membuat entry baru demi kepuasan diri sendiri dan kamu sekalian. Sekarang aku berada di sebuah cyber cafe di Nilai memandangkan aku begitu terdesak untuk online sedangkan rumah ibubapa aku tidak menyediakan kemudahan internet. Cyber cafe di sini aku kira agak selesa walaupun begitu sesak dengan pelanggan.

Okey, perenggan pertama aku utarakan soal tidak selesa. Perenggan kedua aku utarakan soal CC ini agak selesa pula. Jadi apakah yang menjadikan ia tidak selesa. Ceritanya begini.

Ada seorang pelanggan berbangsa asing yg berhidung mancung dan bejanggut lebat (aku kira kamu semua boleh agak bangsa apa) yang duduk bersebelahan denganku mengeluarkan aura aroma (bukan Rhoma Irama) yang amat dahsyat, sehinggakan hidungku kembang kempis dibuatnya dan tekakku menjadi loya. Aroma keti(ak) yang sungguh asli, diperkayakan lagi dengan pergerakan beliau yang seringkali ala-ala mengepak lagak itik serati menjadikan duniaku sungguh kelam dalam kelemasan. Sebetulnya aku mahu pindah ke tempat lain, tetapi mungkin nasibku telah ditakdirkan begini kerana CC ini sudah penuh dengan pelanggan dan budak pejaga kaunter itu tidak melayan permintaanku. Huh..sungguh mencabar situasi ini bukan?? Ahhh..naik bulu roma aku mengenangkannnya.

Jadi sekian saja lintas langsung dari CC ini. Aku fikir ada baiknya aku mengatur langkah untuk pulang sebelum aku melakukan perkara-perkara yang diluar dugaan seperti mengetip hidung atau mengibas-ngibas udara sekeliling dengan tangan. Jika aku berbuat demikian, maka aku dengan secara rasminya mengisytihar perang dengan beliau, jadi ada baiknya aku diam dan pergi. Jumpa lagi semua.

1 comment:

Unknown said...

erkk!!! erm..save duit lunch aku ari nih...