Tuesday, August 21, 2007

An Evening With My Darling


He's my darling.. and i love him soo much. So i would like to dedicate this entry just for him.


Aku berkesempatan pulang ke kampung Sabtu lepas dan meluangkan sedikit masa dengan keluarga tersayang. Mak aku tak berapa sihat dan Alhamdulillah..she's getting better now. Ada banyak perkara yang aku rindukan di kampung halaman..rindukan suasananya..rindukan keluarga besar aku tuh, my grandma, abah, mak, adik-adik dan sedara mara yang semuanya tinggal dekat-dekat, rindukan aktiviti-aktiviti santai kitorang, rindukan kenangan masa kecik-kecik di kampung, rindukan gelak ketawa mereka..pendek kata rindu semualah..selagi ianya berkaitan dengan kampung halamanku itu. And last but not least, rindukan my dearest nephew , Harith Irfan.


Dia kecik lagi..umur pun baru setahun lima bulan. Tapi dia bijak tau, dah pandai cakap. Siap panggil aku mommy lagik. Punye la rapat aku dengan anak buah aku sorang neh..sampaikan aku rasa dia macam anak aku aje. Lagipun dia bijak sangat dan maka dengan itu, aku bertambah yakin yang dia memang akan mengikut jejak langkah aku nanti. Hikssss..


Aku terlampau rindukan dia, sehinggakan kalau aku pulang ke kampung, dia yang akan aku cari dulu. Dan hari tuh..dengan keadaan mak aku yang tak berapa sihat, aku tetap tak dapat nak mengelak bila dia tarik tangan aku keluar dari rumah dan aku tahu apa kehendaknya. Dia nak aku bawa dia jalan-jalan sekitar kampung sebab dia nak tengok haiwan kegemarannya tuh iaitu lembu dan nak mengintai budak-budak perempuan tengah bermain-main kat rumah jiran sekampung. Nakal kan? Aku nak cerita banyak pun tak guna, kerana mungkin bagi kamu semua aktiviti tuh biasa-biasa sahaja, tetapi setiap aktiviti yang aku lakukan dengan insan yang aku sayang tak pernahlah aku anggap biasa. Semuanya mencuit hati dan memberi kebahagiaan kepada hati aku.


Aku bawa dia jalan-jalan menggunakan kaki (jalan kaki la tuh) sekitar kampung. Terasa nyaman sangat..terasa damai dan jauh di sudut hati, aku mula merasakan rindu yang amat sangat terhadap kampung halamanku sendiri. Aku kira mungkin kerana aku sendiri dah lama gila tak berbuat demikian, jadi aku sedikit beremosi. Oleh kerana kamera ada bersamaku waktu tuh, jadi aku sempat merakam beberapa gambar anak saudara kesayangan aku nih. So.. check it out..

Ipan pom pom tengah mengintai di sebalik pagar. Intai apa? Chicks okey. Heh


Aku biarkan dia menikmati momentnya sendiri sambil aku mengendap-ngendap dalam semak. Hikss

His favourite animal. Tapi suruh pegi dekat takut. Apedaaa...

He's my lil' star. Comot je kan..nasib la gambar kandid semua. Huhuu

Ok, itu jek yang aku nak cite sebenarnya. Sekadar mengabadikan memori manis aku dengan my darling. Don't u guys think he's cute?

No comments: