Friday, August 17, 2007

I'll just write it all...

Arini nak tulis selamba jelah. Maleh nak taip ayat power. Takdo mood. Heh.

Korang pernah tak naik bas dan korang pernah tak terasa betapa mencabarnye naik bas tuh? Bagi aku, YA, memang mencabar. Mungkin sebab aku dah lama tak naik. So semalam, atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan, aku tak dapat nak pakai kereta tapi pada masa yang sama aku dah mati kutu sangat tak tau nak buat apa dan aku merasa terdesak untuk keluar rumah. Aku ambik keputusan nak jalan sorang-sorang dan destinasi yang dituju ialah Mines Shopping Centre.

Korang tau tak daripada rumah aku ke pondok bas tuh jaraknya berapa? Jauh tuhhh...kena jalan kaki lebih kurang 15 minit. Dan korang tau tak pukul berapa aku keluar semalam? Kul 3.30 petang. Matahati tengah terpacak lagik oke...tapi aku tetap nak mencuba jugak demi menimba pengalaman baru dan pada yang sama menunaikan keinginan aku untuk keluar sorang diri yang membuak-buak itu.

Sampai jek kat pondok bas tu, aku duduk kejap, belum sempat panas pun tempat duduk tuh bas pulak dah sampai. Korang tau apa aku rasa? Sangat pelik oke. Aku terpaksa pegang palang seat depan tuh dan mata aku meliar jek carik punat loceng tuh walaupun aku tau destinasi tuh jauh lagi. Aku kengkonon nak amik gambar..tapi aku asyik rasa macam tak sempat jek nak buat cenggitu dan aku perati jek laluan bas tuh sebab bas tuh asyik masuk laluan pelik-pelik gara-gara nak mengambik penumpang. Itu jek dah buat aku gelabah-gelabah oke sampaikan aku terpaksa tanya kat budak tiket tuh betul ke bas tu pergi Mines? Ahahah..

Untuk menghilangkan sedikit rasa gemuruh aku tuh, aku dail jek nombor-nombor kegemaran aku dan orang pertama yang aku call adalah Mr Shrek dan beliau sungguh terkejut aku sedang menaiki bas dan dia asyik bertanya soalan-soalan yang tak mampu aku nak jawab lalu aku mengambil keputusan untuk memutuskan talian dan beritahu akan call kemudian bila dah sampai. Lepas tu aku call Jejaka Eksklusif pulak dan beliau berada di Mid Valley dan sedang menunggu untuk menonton wayang cerita Evan Almighty dan sekaligus memberi aku idea untuk menonton filem apa apabila di Mines kelak.

Sewaktu aku tiba di Mines, aku call Mr Shrek sekali lagi dan aku beritahu beliau pasal aku nak tengok wayang, dan tiba-tiba dia pulak dia nak ikut sekali dan minta aku pergi ke tempat yang lebih hampir dengan office beliau dan terus aku mendapat idea untuk ke Mid Valley pulak sebab ada stesen komuter berhampiran Mines tu. So itulah dia, plan asal aku yang nak berjalan sorang-sorang dah jadi kucar kacir oke..kacau jek Mr Shrek tuh. Ahahaha...

Masa nak pergi ke stesen komuter tuh, sempat pulak aku beli keledek goreng dan air mineral sebotol sebab aku tersangatlah lapar. Aku mula-mula macam malu-malu nak bawak plastik bagai tapi aku fikir balik, lantaklah...kalau Jejaka bawak seplastik sate naik komuter kenapa tidak aku? Ngeh ngeh ngeh. Aku pun naikla komuter menghala ke Mid Valley dengan keadaan perut yang berkeroncong sebab dalam komuter takleh makan dan minum katanya. Dalam komuter tuh pulak adela seorang jejaka bermisai yang aku kira sudah agak berumur tetapi masih ada hati nak bermain-main mata dengan aku. Apa dia ingat dia macho macam Johhny Depp ke hape nak perasan aku akan tertarik dengan beliau? Kenapa aku comparekan dengan Johnny Depp? Sebab aku fikir Captain Jack Sparrow dalam Pirates Of The Caribbean adalah satu-satunya jejaka bermisai yang mampu membuat aku turn on. Jejaka-jejaka bermisai yang lain, sorry....aku tak berminat dengan jejaka bermisai. No offense intended, tapi dah selera aku macam tuh..nak buat macam mana kan? Lepas tuh ada lagi sorang mamat yang aku tak tau apa bangsanya sibuk dok memalingkan kepala beliau sambil mengenyit mata. Lagi la aku tak tahannn...ape diorang nih takde keje ke? Aku ingat nak ambik gamba diorang, tapi kang mereka kata aku berminat dengan diorang pulak..sedangkan aku cuma nak merakam aktiviti keji mereka itu dan nak pampangkan dalam blog aku nih supaya korang semua dapat lihat. Bukan nak kata apa, bukan aku memandang rupa, tapi mereka tuh dahla tak hensem..berperangai keji pulak tuh. Euwwwww...

Aku hanya sempat menikmati keledek goreng setibanya aku di Mid Valley dan aku makan sambil membaca papan penunjuk lokasi kedai-kedai dalam MidValley tuh. Sengaja aku baca lambat-lambat sambil konon-konon mencari kedai yang aku nak tuju sedangkan aku nak habiskan keledek goreng tuh yang sebenarnya. Aku ingatkan setelah melantak keledek goreng 3 keping aku kenyang la..tapi rupa-rupanya membuatkan aku bertambah lapar adela. Lalu aku pergi je makan kt food court tuh dan makan sizzling yee mee tuh. Aku lepak situ sampaila Mr Shrek tiba dan pastuh terus beli tiket wayang. Aku tengok jam ada lagi 15 minit sebelum wayang start, Mr Shrek pulak sibuk membelek sneakers lalu aku call Jejaka Eksklusif . Rupanya beliau baru abis tengok wayang dan tengah makan kat food court. Terus aku jalan pergi ke food court dan jumpa beliau kat situh. Sempat lak aku snap beberapa pose beliau yang tengah nak makan tuh sebelum aku berlari semula ke panggung wayang sebab masa dah time. Memang sengal perbuatan aku tuh kan? Hiksss..

Habis wayang, Mr Shrek sambung belek-belek sneakers lagik. Kali nih aku dengan muka kesian yang dibuat-buat, aku kasik try beberapa sneakers dan buat-buat tanya kat Mr Shrek "U, comel je kan i pakai kasut nih?" lepas tuh aku taruk balik dan aku berbuat demikian beberapa kali lagi sehinggalah Mr Shrek bilang ginih " U, if u nak mana-mana kasut, u pilih la..i'll get it for u". Yessssss!!!! Tektik menjadik ye adik-adik sekalian. Hiksss...

Jadi begitulah akhirnya kisah mencabar aku untuk hari semalam. Tak mencabar sangat la pulak aku rasa. Mula-mula jek rasa mencabar, lepas Mr Shrek kacau daun terus tak mencabar dah. Tapi elok juga beliau kacau daun. Kalau tak, tak dapatla aku merasa sneaker Adidas baru yang berharga dekat 300 hengget tuhh. Yeehhaaaa..syok..syok. :P

No comments: