Wednesday, August 1, 2007

Back To Nature

Entry kali ini aku tujukan khas buat sahabat-sahabat Mr Shrek iaitu Michael Angelo dan Rafael. Mereka adalah dua ekor kura-kura berusia tujuh tahun yang dibela oleh Mr Shrek sejak kecil lagi. Kisah bermula apabila Mr Shrek tiba-tiba menyuarakan hasrat untuk melepaskan mereka kembali ke alam semulajadi untuk memberi peluang kepada mereka untuk merasa kenikmatan hidup bebas setelah sekian lama hidup hanya ditemani antara satu sama lain dan manusia. Walaupun hati terasa berat, Mr Shrek berjaya menyempurnakan upacara bersejarah itu. Well done Mr Shrek!!!
Mereka dilepaskan di sebuah tasik yang indah di Seremban 2 dimana tasik tersebut didiami oleh pelbagai spesis ikan dan kura-kura. Jadi diharap mereka berdua akan mendapat kawan baru disana. Makanan juga banyak kerana setiap petang begitu ramai pelawat yang menikmati panorama indah sambil memberi makanan kepada penghuni tasik. Owh..sungguh aku merindui mereka. Semoga mereka hidup gembira di samping rakan-rakan baru.



Dari kiri : Michael Angelo, perut Mr Shrek dan Rafael

Setelah tujuh tahun, inilah hasilnya. Mr Shrek membeli mereka di kedai sewaktu mereka hanya bersaiz duit syiling 50 sen.
Akhirnya buat pertama kali merasa nikmat berenang tanpa sempadan. Huu..aku hampir menitiskan air mata sewaktu merakam peristiwa bersejarah ini.
Habitat baru mereka. Luas dan cantik kan?
Saksi upacara bersejarah pada hari itu. Akhirnya Michael Angelo dan Rafael berjaya mengecapi nikmat hidup bebas seperti burung ini.

4 comments:

Anonymous said...

hokalohhh sadisnyer...cumelnyer kekura tu...ape namanyer...michale angelo9...ekkekeke sodap cam laling soya...ekekek

Smoochy Munchkin said...

ehehe..sodap kannn..macam teenage mutant ninja turtle...ekekek

13may said...

tahniah! anda telah melakukan sesuatu yg hebat!

:)

Smoochy Munchkin said...

thanks 13may, it wasn't me but Mr Shrek. neway, thanks for visiting ma blog!