Wednesday, October 22, 2008

What If....

Recently me, Mr Shrek and our ‘adopted son’ aged 26yrs old, Azmi lelepak together having our dinner at Sushi King. And we had this kind of weird conversation – bertajuk ‘What If’.

Tak tahu kenapa, tapi kami rasa seronok bincangkan satu-satu perkara atau bercerita mengikut tajuk. Lalu dalam conversation bertajuk ‘What If’ nih, masing-masingkan akan keluarkan apa-apa saja persoalan yang bermula dengan ‘What If’.

Aku malas nak taip semua conversation kami. So aku hanya nak story pasal salah satu persoalan ‘What If’ yang aku anggap paling menarik. Persoalan nih datang dari Azmi.

“ What if kita keluar or having a date for the first time with someone yang kita minat gila, and then something inappropriate happen, cthnya tahi hidung date kita tuh terjuntai keluar masuk dari hidung mengikut hembusan nafas tanpa beliau sedari..what we should do?”

Nak tersembur sushi yang aku makan bila Azmi keluarkan soalan yang macam nih. Aku dan Mr Shrek hanya mampu tergelak tak sudah. Aku gelak sampai keluar air mata. Ape ke gila sangat soklannya kan. Tak terjawab dah…satu sebab memang tak terpikir dek akalku..dua sebab gross sangat soklannya untuk aku pikirkan sewaktu aku sedang makan.

Tapi kan, back to the persoalan. If something like that happen kat korang…rasanya apa yang korang akan buat ek? Serious, if perkara sedemikian berlaku kat aku, memang aku seriau. Damn..mana la aku tau nak buat macamana.

Sebab kami dah tak mampu nak kasik feedback, Azmi bukak cerita. It based on true story sebenarnya. It happened to him. Bayangkanlah katanya, waktu tuh dia tengah makan dengan that girl, orang yang beliau minat buat beberapa ketika. Excited toksah cakap la kan. Tetiba jek perkara cemtu berlaku. Haha.

At first dia cuma harap tahi hidung tuh jatuh sendiri..tapi tak jatuh2 la pulak. Dah la terpaksa menahan pencemaran mata sebegitu rupa kan..tapi berjaya jugaklah dia habiskan meal dia tuh. Kejap lagi nak kuar dari tempat makan tuh dah..mesti la pehtuh orang lain nampak pulak kan. Azmi serba salah.

Nak diberitahu kat girl tuh, dia takut girl tuh malu gila babeng sampai tak nak jumpa dia lagi nanti. Tapi kalau tak diberitahu, nanti semua orang nampak lagi la haru. Pehtuh mestila rasa cam tak sampai hati kan..orang yang kita minat gila tuuuu. So nak tak nak terpaksa la dia menahan pencemaran mata tuh buat beberapa ketika lagi dengan perasaan bercampur baur. Wakakaka.

Cerita nih tak habis actually. Azmi tak cerita sampai abis sebab dia nak jugak kitorang jawab dulu apa yang kami akan buat kalau perkara cemtuh berlaku. Sebab aku tak terjawab soklan nih..so endingnya aku tak tau. Tapi cerita nih memang buat aku berfikir seketika..what if ek..kalau-kalau benda yang memalukan cemnih berlaku kat kita.

Hahah…kompom haruuuu… Gile ah.

1 comment:

Anonymous said...

haduh laa...
baek pnye soklan tuh...ekekeke
klu aku, err...mybe aku ckp kt org tu la kot. buat isyarat la, soh sapu kt idung dye. nk tlg sapukan, jijik lak...

takkan nk ckp, "err...ur 'taik idung' is brgentayangan". sure x jmpe dah la org tu...ekekek