Tuesday, October 14, 2008

The Sweetest Pain ( Part I )

Okay, hari nih genap seminggu aku telah discharge dari wad. Aku tak tahulah korang pernah rasa ke tidak camne perasaannya bila dapat keluar dari wad. Bagi aku ianya seperti saat-saat pembebasan dari kandang dan perasaan aku waktu tuh sungguh segar dan nyaman.

Tak semua yang tahu apa yang berlaku kepada aku sebenarnya. So aku akan ceritakan kat sinih, bukan hanya untuk memberitahu korang apa yang terjadi, tapi juga untuk catatan peribadi aku sendiri tentang pengalaman aku yang bagi aku amat berharga itu.

**********************************************

Fri, 26th Sept 2008

Tarikh aku didapati mula demam bilamana aku balik dari supper (sahur) dengan Mr Shrek dengan tidak semena-mena aku rasa sejuk semacam. Aku pakai baju sejuk dan berselimut lalu terus tertidur sehingga keesokan harinya. Keesokan harinya aku fine je.


Sat, 27th Sept 2008

Pepagi lagi aku dan Mr Shrek pegi workshop untuk servis kereta, isi gas aircond and pergi carik sport rim baru untuk kereta aku. Nak jadikan cerita, patutnya aku cuma nak baiki 2 biji sport rim yang cam bengkok sket, tapi sekali baru kitorang perasan yang 2 biji sport rim bengkok yang aku taruk kat tepi umah aku tu dah kena rembat! Demmitt… keje sapo la tuh. So end-up terpaksa la kitorang ganti keempat-empat sport rim tuh sekali. Jahanam duhet. Grrr..

Masa kat workshop tuh la tetiba aku rasa cam susah nak bernafas…pehtuh pulak aku rasa cam nak pitam je plak. Aik…tadi elok je..tapi aku gagahkan jugakla sampai selesai. Pastu tetiba je suhu aku naik mendadak. Mr Shrek terus hantar ke klinik dan and doc tuh bagi ubat demam dan antibiotik.

Memandangkan Mr Shrek masih kena pegi shooting petang tuh, maka aku berkeras nak balik ke Nilai. So adik aku terpaksa la jemput aku sebab aku tak larat nak drive. Tak pernah-pernah aku demam cemtuh. Aku menggigil di tengahari..siap dengan pakai baju sejuk dan berselimut bagai. Aku rasa sejuk gile babeng..tapi suhu aku sebenarnya nak cecah 40 degree. Gile hape.

Selamat sampai ke Nilai..tapi sedih sebab aku tak dapat nak tolong mak aku mengemas. Rumah mak aku mash belum tukar langsir. Aku nak buat..tapi aku langsung tak larat nak bangun. Weird..


Sun, 28th Sept 2008

Aku masih tak mampu nak bangun. Aku tak puasa sebab aku kena makan ubat. Aku cuba bersarapan tapi tekak pahit gila tak hengat. Ayah aku paksa aku makan tapi itu membuatkan aku jadik hangen sebab aku pantang dipaksa. Tapi aku jamah juga la sket..lepas tuh aku minta kat ayah aku kurma. Ayah aku tanya kenapa, aku cakap nak maniskan tekak. Lepas makan kurma, terus aku loya. Huhu..

Aku kemuntahan. Aku minum air semua keluar balik. Gastrik aku pun melanda lalu aku telan pulak 100 plus tapi masih aku loya. Makcik-makcik aku ingat aku mengandung sebab asyik muntah yang tiada isi. Aku maleh amik port sebab dah tak larat. Apesal bila muntah-muntah je orang akan ingat kita terkena buatan orang ye. Pelik aku.

Petangnya aku rasa cam tak sedap perut. Aku rasa cam nak kentort tapi rupanya aku keciritan la pulak. Aiseh..malunya nak cita…tapi gasakla. I’m just being honest here. Sudahlah aku kemuntahan satu hari, aku keciritan pulak. Lembik sungguh kurasakan. The rest of the day aku hanye dapat melepek di perbaringan. Aku pasrah…


Mon, 29th Sept 2008

Hari nih sepatutnya aku balik ke Taiping. Mr Shrek dah janji adik beradik dia untuk balik ke Taiping by today. Tapi bila memandangkan aku yang masih tak berhenti muntah dan tiada berdaya, Mr Shrek ambil keputusan hanya akan balik ke Taiping once aku feel better. Aku ikutkan aje.

Petang tu aku nampak ada daun kelapa atas meja dapur waktu aku nak cari air 100 plus. Aku capai sehelai lalu aku anyam menjadi ketupat bawang. Aku rasa lega sikit bila dapat buat ketupat tapi bila masuk ketupat yang ketiga aku anyam, tetiba kepala aku rasa cam weng dan nak pitam. Huhu…aku kemuntahan lagi plus keciritan untuk kesekian kalinya.

For the first time aku rasa badan aku lengai. Macam takde ape-ape yang tinggal. Macam kena flush. Tinggal rangka dan daging kecut.

Demam aku on & off. Lepas makan ubat aku akan berpeluh macam orang bersukan. Tapi peluh aku bau ubat. Busuk. Entah kenapa semua benda pun aku bau busuk. Hatta Mr Shrek pun aku komplen busuk.

Malam harinya aku tetiba rasa cam dah okey. Mr Shrek memandang aku dengan wajah yang bersinar. Harapannya untuk membawa aku balik ke Taiping terbuka luas. Kami pulang ke rumah Seri Kembangan malam tuh jugak untuk berkemas-kemas untuk balik ke Taiping.

Sebelum pulang, aku salam kedua orang tua aku sambil teresak kesedihan. Masa tuh mak aku cakap.. ”Along..badan panas sangat ni. Betul ke larat nak balik ni?” Ikut hati aku sendiri tak nak balik Taiping..tapi apakan daya…

Masa dalam kereta, Mr Shrek cakap aku dah sihat. Aku tanya macam mana dia tau. Dia cakap sebab aku dah mula membebel. Haih..aku lesing jugak Mr Shrek nih kang. Mr Shrek bercadang nak gerak ke Taiping seawal Suboh. Lepas sahur kita gerakla katanya.


Bersambung....

No comments: