Friday, September 12, 2008

Ratu Drama

Jap..jap.. aku ada cite panas nih. Eh..tak tak..bukan cite nih yang panas..aku yang panas skang nih. Grrrr..

Aku tengah memikirkan sesuatu nih. Sebelum tuh aku nak lontarkan soklan cepumas of the day.

ADAKAH RUPA ATAU GAYA AKU MACAM / ALA-ALA ARTIS???

Wakakak…hamik ko. Ape punye soklan la yang aku bagi nih..muntah belahak la korang japgih. Ekekekek..Aku bukan nak jadik vain ke hape. Sumpah soklan tuh takde kena mengena dengan ketaksuban aku terhadap diri sendiri oke.

Bukan ape taw..bila aku kat set kan, bila pelakon datang je..mesti diorg tegur aku (tak kisah la memana pelakon) dan soklan yang akan keluar dari mulut diorang mesti berbunyi camni “u pegang watak ape ye?” or something like this “eh, scene u yang mana satu?” ataupun nak lebih advanced “scene u dah lepas ke atau kejap lagi?”. Ekekek..kellass kannn..

Cut the crap. Masa 1st time aku ditanya soklan berbunyi sedemikian oleh pelakon A (nama sebenar dirahsiakan), aku cam terkujat dan teruja la jugak. Tapi bila pelakon-pelakon lain pun tanya soklan yang sama..aku naik hangen la pulak. Bukan ape..malu siott.. huhu..

Takdela..dah sah-sahla aku bukan pelakon tersohor. Dan rata-rata pelakon yang pegang watak penting pun mestilah tau pelakon-pelakon lain yang digandingkan dengan diorang kan. So bila aku ditanya soklan sedemikian..dah sah-sahla aku nih stok-stok extra ke hape kan. Kosserrr hoke. Mak marah nih noks..mak marah kalau diorang ingat mak nih pelakon extra hoke. Mak tak rela. Urghhh..

So apa yang aku buat bila diorang tanya soklan cemtuh, aku deny dengan buat muka flat dengan senyuman tawar dan jawab “Err..i bukan artist/talent”. Pehtuh bila diorang buat muka pelik atau cam nak tanya lebih-lebih..aku maleh nak jawab dah. Aku pandang je kat mekap artist. Kekadang make up artist rajen nak tolong jawabkan, dia jawab la “dia wife art director la” tapi kekadang kalau dia malas..dia gelak-gelak je. Huhu..

Tapi tak aci la beb. Bukan aku sorang je menyebok kat set kan. Orang lain pun ade gak melepak sama..tapi apesal asik aku je yg jadik bahan. Tuh yang aku tak pueh ati tuh..aku nih ade roper dan gaya artis ke? Haa..tolong jawab sket… ;p

Poyo sangat ke aku nih? Kosserrrr…..ekekkekek..

* Derang tak taw aku lagi dasat bab-bab drama nih. Drama queen la katakan ekekekkeke…

6 comments:

Dari Jari Seorang Tepung said...

cerita pasal jadik extra dalam drama, teringat aku kisah2 silam jadi extra utk drama2 HVD.. huhu.. bayaran satu hari RM30, ada dialog RM50..huhu..

-LaDy rAzOr- said...

hehehee...
tu mungkin tanda-tanda awal bahawa ko akan jadik artis suatu hari nanti.....kot la....

Anonymous said...

waakakaka kosserr.. are you trying to say somthing here noks?kui3.. artis la sgt kan.. drama queen tuh abg setuju katanya.. BIG one!!!! keh kehkeh...

Smoochy Munchkin said...

Tepung, tak sangka tawww...mesti time tuh u kiut banget sampai jadik extra untuk drama2 katanya..ekeke..bukan satu drama oke..drama2 tuhhhh...kellasss...wakakakak. Awat tak jadik pelakon terus?

Smoochy Munchkin said...

Nofa, satu hari nanti? Ape punye ayat tu?? Ko nak aku pegang watak ape? Jadik Mak Jah?? Wakakka...macam la umo aku skang rumaja sunti. Agak2 la kot ye pon...ekekek..

Smoochy Munchkin said...

J Eks, what i'm trying to say here..mak memang kellass 6 hanggur kan noks. Ekeke..actually mak benaunye malus..nampak sangat mak over kat set kan..nak melaram stok2 artis katanya. Mak insap nyah..mak insap..huhu..:(

Ekekekke...terer tak mak belakon? :P