Saturday, September 6, 2008

Rezeki Ke.. Dugaan??

Haaaaa...tetiba aku teringat kat satu kisah yang berlaku baru-baru nih.

Alah..kisah nih berlaku arituh..masa aku hantar mak aku pegi spital. Ahli keluarga aku yang lain tengah minum petang kat luar spital. Tapi sebab aku nih seorang anak mithali gituh, so aku temankan mak aku jelah kat ruang menunggu tuh sementara menunggu keputusan ujian darah mak aku.

So nak dijadikan cite, aku haus sangat taw time tuh. Masa tuh kan belum puasa lagik. Aku saje la jalan-jalan sket carik vending machine ke hape. Luckily terjumpa la satu.

Aku nampak, wahh..ade soyabean yang dalam botol laa... Aku tetibe rasa cam tak sesaba nak sambar satu. Yess..ade syiling. Bila dah masukkan syiling, aku tekan la air yang aku hajati. Gedebuk botol tuh jatuh. Masa aku nak amik, sekali aku tengok..eh..camne bleh ade tiga botol plak nih? Huhu..

Aku pun pandang la sekeliling. Ade nurse kat kaunter dan 2 orang mamat yang bersembang berdekatan aku. Aisehhh...aku cam tergugup plak kat situh. Hmm..nak amik ke tak nih..aku fikir dalam hati. Pehtuh lantas aku amik satu..i mean yang memang hak aku. Tapi aku rasa cam baik sangat la pulak. Pehtuh aku amik lagi satu. Huhu... then aku ingat nak amik je sume-sume...tapi cam over la plak..mana la tau, air tuh ade orang lain yang punye ke..

Last2 aku nekad untuk beredar dengan 2 botol soyabean tuh. Ekekkek...keji..keji. Tinggal la sebotol lagi kat vending machine. Kalau air lain, mungkin aku tak amik kot. Ekeke..Tak lama pehtuh, adik aku sampai. Aku pun cite la pasal tuh. Adik aku pun nak pegi la tengok, sekali tengok dah takde siut. Aik..pelik..pelik...aku tak nampak lak sesapa pegi ke situ selepas aku. Iskkk...mungkin aku terlepas pandang.

Tapi tak kisah la pasal tuh. Nih yang aku dok pikir nih...ape yang aku dapat tuh..rezeki ke dugaan ek? Wakakkaka... aku rasa cam keji je pulak sebab aku main rembat je 2 botol. Hehe...nampaknya aku bukan lagi seorang minah inesen..kosserrr..

4 comments:

Dari Jari Seorang Tepung said...

itu rejeki namanya, mana tau memang hari tu dia buat diskaun, beli 1 percuma 2 ke, rugi je tak ambik... hehehe..

Anonymous said...

insap ler nyah wakakaak

Smoochy Munchkin said...

tepung...u buat i menyesal tak hambik lagi satu...wakakkaka...

Smoochy Munchkin said...

j eks, u tuh insap dulu sblm suh i insap oke. i tau, kalau u, u mesti rembat 3 terus. kan????
ekekekke...