Tuesday, September 2, 2008

Merdeka Eve's Marathon

3oth Aug 2008

Aku tak celebrate ambang merdeka this year. Kami sekeluarga hanya lepak-lepak kat rumah menemankan mak dan ayah. Walaupun beberapa hari sebelumnya aku dah berjanji dengan my nephew, Dak Si Ipan Pom Pom untuk pergi tengok bunga api, tapi akhirnya aku gagal menunaikan janji aku. Tak kisahlah kot. Lain kali aku bawak ke event lain pulak.

And one more thing, today merupakan our (me & Mr Shrek's) 7th Anniversary of Merdeka Eve's Marathon. Huhu..7 tahun dah rupanya kejadian horror lagi gila ini berlaku. Insiden yang agak memalukan aku, but afterall it’s just a significant way to show that I was terribly tergila-gilakan Mr Shrek. Nak tau ianya pasal apa? Let’s check it out..

Aku dah pernah tulis pasal nih dalam blog aku kat friendster. So aku cuma copy and paste kat sinih supaya aku tak tertinggal apa-apa..okey??

30th August 2001

(teleconversation)

M : Baby, I nak pegi celebrate merdeka dengan U malam nih. I sekarang dah sampai Semban dah.
K : Ha??? Sori..sori..I takde kat Semban skrg. U pegi balik UPM balik. I ade keje..
M : Keje ape pulak ni?

Tutt..tutt..tutt.. (K hung up d phone!!)

M called back

M : Hello....U kat mane nih. U jgn buat I mcm nih. I dah sampai Semban nih..I tau U ade plan lain kan?
X : Hello...K takde, dia baru keluar gi Senawang. Dia keje..
M : Tipu!! kenapa dia tak bwk henpon? Jgn nak subahat eh? Korang kat umah T kann???

Tutt..tutt..tutt.. ( X hung up d phone)

Well...the M was me. Iwas fu**ing mad dat time. I tried to call few more times, unanswered. Arrgghh!!!! aku nekad, aku rasa diorang tgh lelepak kat umah T. So aku pun pegi jalan kaki (nasib baik umah dia tetengah town, kira walking distance jugak la). Aku naik, aku tengok pintu umah T tebukak. Aku terus jalan senyap2..pastu duk mencangkung kat muka pintu umah T (with rambut aku yg kusut masai, airmata berjurai2 n hingus menjejeh2). They didn't see me, but i could hear their voices clearly - owhh..plan nak pegi KL? oo..cenggitu..patut la kate ade keje (ckp dlm hati)..takpe2..siap kau..

T nak amik kasut kat muka pintu, then tenampak aku. His face turned red...sambil muke dia ade tunjuk sign okk oww...(terkejut kot tgk aku tgh mencangkung depan muka pintu dia). Tapi dia bagus...aku diam, dia pun diam, dia terus pakai kasut..muka cuak gile. Then nampak la muka K kesayangan aku..(sambil aku ckp dlm hati : siap kau!!) Reaction K not much different dari ape yg T buat sblmnye (eleh..buat2 cool la tuh).. Then dia kuar, tarik tangan aku....pegi turun bawah. Aku macam biasa...sawan aku dah dtg. Pot pet pot pet....(aku pun tak ingat aku pot pet ape) tapi yg aku ingat aku jerit mengalahkan serigala jadian nak beranak. Hahaha.....

Aku baran betul..patut la tak nak keluar ngn aku..rupe2nye ade hati nak beronggeng kat KL tanpa aku. Disebabkan aku dah jadik sawan, so dia pun macam ketakutan n we walked to his bestfriend's shop at bazaar. Aku pegang tangan dia macam takmo kasik dia lari..sampai kat bazaar, aku duk skejap kat sofa sambil cuba buat rupa aku senonoh sikit.

Suddenly aku denga macam bunyi orang berlari..aku bangun..tengok....whatt?????? aku rasa mcm nak keluar bijik mata aku bile tengok orang yang lari tuh was K!!! Aku jerit KKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( i won't forget jeritan tuh- it made satu bazaar tuh melopong n uncle Shan jual gula2 tuh menggeleng2 kepala tanda tak percaya. Memang gile..(well, at least now i know camne nak jadik popular tanpa masuk tv!).

I was wearing skirt dat time. Aku tarik skirt naik atas sket, lalu aku berlari sekuat ati mengejar K. Eyyahh!!! sampai dekat satu simpang, aku dah confused. Jalan mane satu eh? Then tibe la satu part nih (korang mesti tak percaya) ade sorang uncle india nih, dia jadik guard bangunan klinik kesihatan daerah yg terletak kat simpang tuh, then tetibe jek dia menyampuk sambil kasik direction "Sana! Sana! Itu dia sudah lari sana!!" (lurus jek jari dia tunjuk kat arah K).

Aku pun teruskan larian..jauh gile, skirt aku aku dah berpusing2 (tak tau dah yg mane depan mane blakang) sampai la kat satu simpang sekali lagik...aku dah mula putus harapan..at last kat depan The Store Baru tuh aku berenti dan melutut sambil menangis teresak2...(serius, syahdu siut...aku rasa itu la pengakhiran kisah cinta aku).

Tengah- tengah aku layan blues..sambil teresak esak menyembah bumi tetibe ade orang tegur, "Dik, dik, kenapa ni dik" sambil tepuk bahu aku. Aku toleh belakang dan dongak sket, ade dua orang...memule tak berapa clear,(sebab airmata aku tgh bertakung) pastu makin lama makin clear..ade pistol.....ade nametag....ade topi..hoho..polis rupenye!!!

Ahh...polis ke, askar ke, aku dah tak pedulik. Aku siap boleh tepis tangan encik polis tuh lagik. Aku bangun sambil meneruskan larian.... sehinggalah aku dah tak larat lagi...dan akhirnye aku berjalan perlahan-lahan menuju ke bazaar semula.

Sampai bazaar, Melon(K's bestfriend) cepat2 tarik aku..."Awak...awak...kenapa buat macam nih" "Kenapa dengan awak nih" dan macam2 soalan lagi yang keluar tapi tak aku jawab walau sepatah pun sebab masa tuh aku tengah tersedu sedan. Dia pun dah tak sanggup tgk aku - huduh gile ngn baju ngn rambut aku habis lencun, maskara yg dah cair, mata yg dah bengkak cam hape ntah, dan tak lupe skirt aku yg dah berpusing....erghh....saat itu...aku terkenang semua saat manis aku bersama ngn K...sampai hati dia buat aku sampai macam tuh..

Last2 malam tuh bile sampai tgh malam aku berdiri kat luar kedai Melon n tgk bunga api sama2 ngn Melon (kesian kat Melon, girlfriend dia pun cabut gih KL gak malam tuh). Aku takleh nak describe camne perasaan aku malam tuh... Aku sedih tapi aku bersyukur sebab negara aku merdeka. Dan dalam hati aku bertekad nak memerdekakan hati aku dari dijajah K (konon).

Sekarang dah 7 tahun berlalu..tapi kenangan tuh masih segar dalam otak aku. Sampai bile takleh lupe. Jeritan tuh bebudak bazaar gelar panggilan pulau dan menang anugerah jeritan of the year. Larian tuh pulak bebudak bazaar gelar merdeka's eve marathon. Cume ade satu la yg aku fikir sampe skang..sampai sekarang aku pelik camne uncle guard tuh boleh menyampuk kasik direction....tapi aku rasa mungkin sebab dia ingat K dah copet beg aku kot (sebab masa K lari tuh, K ade pegang satu beg) Walau apepun...time kasih la kat uncle tuh..(nasib baik dia tak tembak K guna senapang yg dia pegang tuh, kalu tak.....)


Citer nih aku dedicate kat K ( which is Mr Shrek now). Dayyumnn..I hate the way I tergila-gilakan U back then..but dun u think we're meant for each other??? Aren't we??? Ekekekek... :P

4 comments:

-LaDy rAzOr- said...

heheeee.....aku dah baca kisah ko nie dlm frenster ko lamer dulu....
masa tu mmg aku kesian kat ko...syahdu siot!
tapi kalo dah jodoh, x kemana...kan???
nie ler 'hasil'nyer skang... (kawin+happy giler)
berbaloi x????

Smoochy Munchkin said...

x berbaloi!!! wakakakka....kerana dek kisah nih lah aku jadi mangsa gelak orang je..huhu.

tapi gasak la kan...aku nih kan jenih rare species gituh...ekekekke..

rina is pink is sugitani said...

kak, napo mr shrek larik?
pasal nk gi celebrate merdeka ke?

Smoochy Munchkin said...

dia lari sebab nak menggedik tanpa gangguan katanya...ekekeke...kosserrr..