Thursday, February 7, 2008

Kejanggalan VS Semangat

Hmm..Err...Iskk...Hmmm...

Assudah..leceh gile gak ek nak start satu sesatu benda tuh sekiranya sesuatu tuh dah lama kita tidak lakukan. Sama la macam yang aku rasa sekarang. Sebab aku dah berkurun tinggalkan blog nih, maka amatlah susah untuk aku sambung kembali sebarang bentuk penulisan dalam blog nih.

Hidup aku sehari-hari sebenarnya tak pernah sunyi dengan peristiwa-peristiwa yang mencuit hati. Cuma bulan-bulan kebelakangan nih, peluang untuk aku luahkan dalam blog nih amat terbatas. Maka berlalulah segala kenangan-kenangan tuh tanpa sempat dirakam dan cuma yang aku harapkan, semoga semuanya akan terus kekal dalam ingatan aku hendaknya.

Kadang-kadang kan, aku terpikir la jugak, adakah perlu aku update selalu blog nih, atau aku hanya update sekali sekala mengikut mood. Atau update hanya apabila ada perkara yang betul-betul happening dan memberi kesan kepada diri aku. Tapi entahla, nak pikir-pikir sangat pun, aku kejadahnye pulak kan. Afterall this is my blog, so up to me la nak buat camne pun. Heh

Kalau nak ikutkan, aku memang la suka menulis. Tapi sejak dua menjak nih, bila ada kekangan-kekangan yang tak dapat dielakkan, aktiviti tuh terbantut dengan sendirinya. Kemudian baru aku realized, sesuatu yang dikira rutin pun, kalau kita tinggalkan buat satu jangkamasa yang agak lama, lama-kelamaan perkara tuh akan jadik janggal la pulak.

Tapi aku sayang nak tinggalkan hobi aku yang satu nih. So dengan segala inisiatif yang ada, tuh yang aku buat entry nih. Eheheh...kosser je tau. Aku saje je nih, saje nak bitau yang aku dah ready nak menulis kembali. Punya la panjang mukadimahnya kan. Nasiblah. Yang penting, dalam serba kekalutan dan kejanggalan untuk menulis nih, mood aku semakin bertambah.

Well, at least it's better than nothing ayt? ;)

1 comment:

Anonymous said...

besok kalu takdo en3 yg dijanjikan siap ko nyahh.. koser mukadimah ala2 penyair pencen..