Wednesday, February 13, 2008

Scriptwriter La Fulokss...Kosserr..

Aku arinih asyik dok mengadap PC je kejenye. Tadi sebelum Mr Shrek pergi kerja, beliau pesan kat aku suruh siapkan skrip terbaru beliau. Ade ke patut. Aku bukannya reti. Setakat kasi idea tuh aku boleh la kan.

Tapi beliau seboleh-boleh nak suruh aku kembangkan bakat aku nih. Dan nak jadikan lebih serius, beliau cakap skrip kena submit kat producer hari nih jugak. Sebab beliau ade meeting pagi nih, dan malam tadi pulak beliau tak tidur langsung untuk buat skrip tuh, tapi masih gagal nak siapkan, maka disuruhnya aku sambung.

So tadi dengan segala usaha memandai-mandai aku, selamba aje aku taip skrip tuh. Huhu. Aku dah tahu jalan ceritanya sebab aku selalu berborak dan kasik idea kat Mr Shrek masa dia buat treatment untuk cerita nih arituh. So agak mudah lah untuk aku sambung. Cuma aku agak segan nak taip skripnya sebab..iskk..pepaham jelah kan. Aku reti komen jek. Membuatnya aku tak berapa yakin.

Tapi aku buat jugalah. Aku masih tak tahu apa feedback dari Mr Shrek. Aku tengah tunggu beliau balik untuk kasi beliau tengok. Kalau aku dapat pujian hari nih, kemungkinan besar boleh lah aku jadikan menulis skrip sebagai hobi terbaru. Kalau tak, huhu..malus la aku. Sebab selama nih bukan main lagi dok komen itu ini..kalu nih aku pulak yang kena komen kan. Maka bernanah la telinga aku camtuh. Isk..tak bleh blah laaaaa... Huhu...

Tapi aku suka cerita yang aku taip nih. Sebab dah lama aku memendam perasaan nak buat cerita sendiri. Yang tak tahan, aku bukan setakat tulis dialog, tapi siap dengan shot-shot kamera sekali aku huraikan. Ececeh...memandai-mandai je aku kan. Nasib ler Mr Shrek oi...kalu u suka, senang la hidup u lepas nih. Kalau u tak suka, u buat la sendiri lain kali. Yang penting, duit untuk makan pakai i semuanya cukup.

Hehehe..kejinya diriku ini. :P

No comments: