Wednesday, February 20, 2008

Maka Kebizian Pun Bermula.....

Errr..oke, pasal insap yang aku maksudkan kat previous entry tuh, janganlah korang amik berat sangat ye. Aku tau perkataan insap tuh sangat besar ertinya. Tapi itulah, aku jugak sedar, kekadang kita rasa cam lebih mudah nak sebut perkataan insap berbanding menjadi insap seperti yang sepatutnya. Apepun, aku masih berusaha untuk mendalami maksud insap dengan sebaiknya oke.

Hmm...aku nak masuk bab lain plak. Tadi aku sengaja ikut Mr Shrek pegi jumpa kawan dia Kawan dia mintak jasa baik Mr Shrek untuk bantu dia dalam satu event penting yang berlangsung kat PICC Khamis nih. Kawan dia tuh buat event management, but since event tuh agak besar dan berlangsung dalam jangkamasa yang agak suntuk (tempoh persediaan tuh yang suntuk sebenarnya), so kawan dia tuh memerlukan pertolongan dari orang yang agak mahir dalam kes-kes last2 menit nih, yakni Mr Shrek.

So Mr Shrek pun terpaksa la jadik bidan terjun kan. Sebab aku pun follow Mr Shrek tadi, tiba-tiba la pulak khidmat aku pun diperlukan. Dah lama aku tinggalkan bidang event management nih. Tapi atas dasar tolong kawan punya pasal, aku tak keberatan untuk turut serta. Yang penting dibayar tuh beb. DIBAYAR. Heh..syok gak. Aku pun dah lama tak buat kerja nih.

Event tuh adalah majlis perjumpaan semua Dipertua dan ahli Dewan Perniagaan Melayu Malaysia dengan PM dan menteri-menteri yang lainnya. Such a big event. Kira-kira dalam 3000 pax. Wahh..patutlah kawan Mr Shrek tuh dok menggelabah carik bantuan.

Basically aku agak teruja nak turut serta. Tadi kerja-kerja pengurusan kerja pentas bermula dan seperti biasa kami dok jumpa orang itu, orang ini untuk uruskan apa yang patut. Agak interesting sebab tiba-tiba aku rasakan aku masih ada feel dalam bidang yang dah aku tinggalkan nih. Dah lama tak rasa sebarang sense of urgency nih. Tapi hari nih, rasa masa berjalan dengan pantas sekali. Dan-dan aku rasa macam aku bebetul sihat dah. Saki baki demam terus hilang begitu saja.

Esok aku bakal sibuk dengan bermacam hal lagi. Petang esok dah nak rehearsal and lusa is the big day. Tapi yang tak syoknya, lusa kena pakai suit. Bukan pakai suit tuh yang tak syok. Tapi business suit aku semuanya dah tak muat. Keji sungguh. Tiba-tiba aku rasa cam tak berbaloi. Huhuuuu..takkan la dapat duit projek nih kena labur untuk beli suit baru!!! Tak berbaloinyaaaaaaa...gile ah camnih. Aku baru terpikir nak beli benda-benda lain taw. Keji.

Tapi petang tadi aku dapat panggilan telefon. Panggilan temuduga untuk jawatan yang aku kira memerlukan aku memakai business suit juga. Kemudian aku terfikir, hmm..not bad at all. Kira ok la kan, kiranya tak sia-sia la kalau beli suit baru pun. Hehehe.

Dan yang paling penting, aku baru je berasa teruja untuk bekerja dan nak rasa ada sense of urgency tuh. Tiba-tiba dapat peluang interview kerja pulak. Wahh...adakah ini masanya untuk aku kembali bekerja? Yeayyyyy...happynyeeeeeee.... ;)

No comments: