Wednesday, February 27, 2008

Infinite Satisfaction

Last week aku bizi gile tak hengat taw. Ala...aku ade cite sebelum nih kan. Kosserr.. kengkonon aku bizi sesangat la kan sampai aku tak ada masa nak hapdet. Tapi siyes, memang bizi woa..aku pun kagum dengan kebizian aku sendiri. Sebab dah lama aku tak bizi dalam ertikata bizi yang sebenar. Selalunya aku buat-buat bizi je.

Starting dengan job event for DPMM tuh, sampai la semalam, memang aku berjaya membizikan diri aku dengan jaya sekali. Oke, pasal event DPMM tuh, it was a successful event. Aku rasa kitorang did a good job. Memang komited gila seko-seko. Bila semuanya dah selesai, aku dapat rasakan kepuasan yang melampau. Walaupun aku kepenatan macam lari marathon, but at the end of the day, rasa penat tuh rasa cam berbaloi. Compliments yang diberi oleh jawatankuasa majlis from DPMM merupakan penutup yang cukup bermakna buat aku.

And the best thing was, tak selalu kita ada peluang untuk handle event yang melibatkan PM. So i was really flattered and honoured to be part of it. And bila PM nak balik, i managed to salam PM. Heh...remedy yang betul-betul mengubat penat lelah aku. But helo...PM was only few inches away from me, tapi aku tak tangkap gambar dia? Memang sesuatu yang mengecewakan. But i was on duty oke. It's important untuk kekalkan sikap professionalism aku. Takkan aku tengah sibuk2 tuh nak bergambar bagai kan. Huhu..but still...rasa macam ada lack kat situ. *Sigh

Oh yup, aku managed to pakai business suit aku yang lama. Yehhu...jimat duit aku. And perkara yang buat aku tersengih di tengah kesibukan was when Presiden of DPMM, greet me and cakap "Macam nih la orang muda, ada style". I was like, errr... ye ke nih...ekekek..kosserr..cam tak biasa. :P

Tapi ada ole-ole yang aku dapat dari event tuh. Kaki aku. Kaki aku rasa cam membengkak woaa....sakit gila. Selalunya kalau memalam, Mr Shrek would simply ask me to urut-urut kaki dia, but malam tuh, tak dapek....kaki aku lagi sakit. Aku pakai high heels oke. Korang bayangkan la aku berjawan kehulu kehilir, naik turun PICC tuh and tak duduk for how many hours..mau tak kejung kaki aku. Sampaikan aku rasa macam tak berdaya nak pergi interview pada hari berikutnya. Tapi sebab semangat aku kental, aku pergi jugak la interview tu. Aku rasa macam interview tuh was damn easy. Mungkin sebab aku dah biasa bercakap dan berdepan dengan orang-orang penting masa event DPMM tuh.

So itulah dia. Hari-hari penat lelah aku. To be honest, aku memang dah lama tak berpenat lelah. Jadi mungkin bagi sesetengah orang memang dah biasa buat keje ad-hoc macam tuh, but untuk orang yang sentiasa bersenang lenang macam aku, it such an achievement. Most people might prefer to have lifestyle yang bersenang-senang, but as for me, i kinda like the ad-hoc kind of job. Sebab once it's accomplished, satisfactionnya memang tak boleh nak describe.

Or nih semua hanya sementara ek? Yelah, maksud aku bila kita dah biasa bersenang-senang, kita nak hidup yang the other way. Tapi bile dah bizi melampau, mesti tiba-tiba nak bersenang-senang pulak kan? Eheh...that's life la kot. So when the time comes, all we have to do is just grab semua oppoturnity yang ada. Yang penting ianya bersesuaian dengan keadaan kita kan. Hmmm..

No comments: