Wednesday, February 20, 2008

Ku Kegeringan

Huhuhu...aku insap..aku insap...

Aku demam teruk sejak Valentine's Day arituh. Fuh, lama gila aku tak demam teruk macam tuh. Aku terasa macam dosa aku terlalu banyak sehinggakan aku terpaksa menempuh dugaan sebegitu hebat untuk menggugurkan dosa-dosa aku yang berkepuk-kepuk tuh. Hanya itu yang aku aku fikirkan bila dalam keadaan yang tak berdaya aritu.

Macam-macam khayalan yang muncul waktu aku gering tuh. Aku insap..aku insap..siyes nih. Huhu. I mean aku demam sampai aku boleh berhalusinasi macam-macam benda. Aku rasa macam real je semuanya. Tapi hakikatnya aku tak ke mana-mana pun. Hanya mampu terbaring.

Apakah sebenarnya yang berlaku ek? Aku masih dalam keadaan confused nih. Pelik sungguh yang aku rasakan. Kalau selama nih, berjumpa doktor tuh adalah pilihan yang terakhir. Tapi kali nih, seawal hari pertama aku demam, aku betul-betul tak larat sampaikan aku rasa macam tak sabar-sabar nak carik ubat supaya aku lekas sembuh. Aku rasa macam badan aku burning kat dalam.

Sekarang nih bila aku semakin sihat, tiba-tiba aku rasa macam jadi orang lain. Isk, normal ke ape yang aku lalui nih. Apa-apa pun, aku masih berharap ini adalah satu lembaran baru bagi aku untuk menjadi lebih baik. InsyaAllah. Amiiin.

No comments: