Saturday, December 13, 2008

Twilight




Aku tengok cite Twilight semalam kat wayang. Aku tak pernah amik tahu pun pasal cerita nih. Mr Shrek dah beberapa kali ajak, tapi aku macam takde mood nak pergi tengok cerita ni. So memandangkan dah sangap sangat, maka akhirnya aku pun bersetuju nak tengok.

Aku takkan tulis synopsis kat sinih. Nak tau pasal synopsis, sila pegi google. Aku nak cerita pasal perasaan aku je tatkala menonton cerita nih. Aku tak tau apa yang berlaku kepada aku, tapi aku rasa macam aku bukan tengok cerita. Aku rasa macam aku ada dalam cerita tuh sekali. Aku tak tau kalau aku dalam cerita tuh jadi watak apa, mungkin pokok, rumah atau awan..tapi itulah dia..aku rasa macam aku dalam cerita tuh. Huhu..


Bila dia terbang celah pokok, aku pulak yang rasa kesejukannya tuh…Sah, aku terpengaruh!! Aku sebenarnya angau ngan hero dia. Mysterious. Aku memang turn on betul dengan karakter mysterious nih. Hero dia handsome kategori lawa. But one thing yang aku noticed, it’s not typical vampire movie..malah ianya juga bukan typical love story. There’s something in it yang buat aku rasa cerita nih very close to my heart. I know what it is..but I’m having difficulty untuk terangkan kat sinih.


Cerita nih meninggalkan kesan kat aku sehinggakan aku terbawa-bawa dalam mimpi. Bukan untuk aku je, tapi kepada Mr Shrek jugak. Beliau juga termimpi2 perkara yang sama. Weird.
I don’t care ape pun komen ataupun kritikan yang diberi oleh orang lain terhadap cerita nih..but for me and Mr Shrek jugak..it’s more than just a movie. It’s a beautiful story.


Robert Pattinson a.k.a Edward Cullen in Twilight yang telah menggugat kesetiaan aku kepada my baby Gael. :P

No comments: