Saturday, December 13, 2008

Mari Menggedik Part II

8 Dec 2008

Forget about that golf event..selingan je tuh benaunya. Sebab event kemuncaknya malam tuh, bertempat di Crowne Plaza Mutiara Hotel diadakan Masters Gala Dinner. So seperti biasa, aku menyibuk lagi and this time even better. Rata-rata player dah cam aku, I mean kenal rupa aku and masa cocktail kat foyer ballroom, memang easier la to approach them.
Tak payah aku nak kenalkan diri, sebab diorang dengan gentle and polite tegur, “ hey, I saw u this morning”, “hey…u’re the girl at the golf course rite?” or “hi, there u are..girl of the day” and I was like..what the tutttt?? (aku nak cakap wow actually..tapi aku segan :P ) Aku bukan niat nak perasan bagus kat sinih oke..but obviously masa event siang tuh memang aku je pompuan. Mungkin itu yang buat depa cam kot..malu siottt… (aku belakon malu je nih..memang niat aku nak buat korang muntah ijau sekarang nih) Wakaka..

So alang-alang diorang nih approachable gituh, so the best way is keluarkan kamera and smile… :D All of sudden aku rasa akulah minah tak sedar diri yang crash event orang tanpa perasaan bersalah dan kemudian terfikir hello…today is my lucky day ke?? Heheh..

Oh yup..the dinner was good. Makanannya ade ayam turkey bagai..too much for me. But having it for free, that’s the best part. Tapi aku tak berapa selera nak makan pun sebab aku nak makan ketupat mak aku…huhu. Mind you, dalam event nih Melayu boleh dikira..sebab mostly omputis katanya..and Chinese la kot obviously. So minuman memang takdo jus2 oke..semuanya keras, keras dan keras. Seperti yang kita boleh nampak, one of the sponsor adalah Carlsberg..jadik acik pasrah. Acik minum je air kosong sejuk sampai kembung. Huhuuuuu..

Like usual that event mesti la diselitkan unsur charity kan..so dalam event nih, there’re few limited & special items yang dilelong dan kutipan lelongan disumbangkan ke MAKNA kalau tak silap. Apa yang dilelong? Jersey yang ado signature Ryan Giggs, kasut yang ado signature Pele, jersey yang ado signature 10 out of 11 England players masa World Cup 1966 (aku rasa item nih paling mahal kot sebab ada orang bid sampai RM 20 ribu) and banyak lagi lah. Aku tengok je..yang aku tak tahan..player-player tuh pun bid sama. Aku rasa diorang pun bercita-cita nak own the items kot. Heh.

Untuk persembahan pulak, ada stand up comedy from Harith Iskandar. Oh ya, I met Serina Chef Wan there, and we had some chat. Her current bf is one of the organizers..i mean he’s the key person gaklah. Omputis you…hensem plak tuh. Lagi..aha..Alex Yoong was there. Gorgeous ek dia tuh. Charming. Eee..ape kejadohnye pulak aku nih asik dok cakap pasal rupa orang.

Apa-apa pun…bagi aku, peluang beramas mesra dengan those football legends adalah satu pengalaman yang menyeronokkan. Aku rasa bukan seronok lagi dah, beronok2 katanya. Mr Shrek ajak ke KL Tower esok for another get together with the legends..tapi for me cukup la kot. Memang fun..tapi aku patut rentikan while it’s still sweet la kot. Kang depa muak plak nengok..balik2 muka aku kan. Mr Shrek lain la..dia kena keje.
Anyway thanks to Mr Shrek and his bosses sebab benarkan aku menyibuk buat beberapa ketika. I’m just lucky I guess. ;)

End

1 comment:

rina is pink is sugitani said...

amboi kak..sakan malam tu erk..bape ramai sangkut ngn akak ni..ahahaah