Saturday, December 13, 2008

Mari Menggedik Part I

8 Dec 2008

Masters Football. Anyone yang pernah dengar pasal nih? Please google ok. Malas nak elaborate. Heh.

Well, basically it’s a tournament yang disertai oleh pasukan Masters bagi kelab-kelab yang wujud dalam EPL tuh. Contohnya diorang ada team Masters Liverpool, Masters Man Utd, Masters Arsenal and such. Kalau kat England, banyak lagi pasukan Masters. Tapi untuk Masters Football Malaysia Cup yang julung-julung kalinya diadakan kat negara nih, hanya ada 4 pasukan Masters yang bertarung yakni Masters Arsenal, Man U, Liverpool and EPL All Star Masters.

All Star Masters tuh disertai oleh player-player dari team Masters yang lain cthnye West Ham ke, Everton ke, Chelsea, Man City dan banyak lagi lah. Aku pun tak sure sangat player-player dlm team All Stars nih asalnya dari team mana.

So, siapakah player-playernya? Banyak kalau aku nak sebut satu persatu. Kiranya legend-legend tahun 80an or 90an lah kiranya. So diorang nih la yang berada dalam team Masters tuh. Just to mention a few, Ian Rush, Bryan Robson, Richard Gough and banyak lagilah. Kalau you all semua muda belia macam aku, tak kenal tapi nak kenal, silalah ke http://google.com dan taip nama2 tuh ye. TQ. :P

On my birthday aku arituh berlangsungnya tournament nih kat Stadium Malawati Shah Alam. Aku tak pegi sebab 1st, it’s my birthday, 2nd aku kena tolong mak aku masak untuk raya haji and 3rd, kena beli tiket la pulak. Kosserr kan. Tapi Mr Shrek memang kena cover pasal event nih..organiser kasik assignment suh shoot player-player nih so beliau memang sentiasa bersama those players.

7th dec arituh Masters Football Malaysia Cup dimenangi oleh team Masters Liverpool. So, on hari raya haji yang kami pergi Genting tuh pulak untuk cover player-player nih main golf kat Awana Genting. Aku tak rasa diorang nih pandai main golf, tapi memandangkan memang dah ada dalam schedule penaja, so diorang ikutkan je. Eheh..Event nih tertutup actually, disertai oleh sesape yang berduit untuk main golf ngan legend-legend tuh la kiranya. Aku pun tak tau dimana silapnya…tapi aku ada sekali menyibuk kat situ. Huhu…dah la semuanya lelaki..nan ado yang pompuan..lagi la aku pelik.

Those players memang sempoi, naughty pulak tuh. Jadi sempat la aku ber hi2, sembang ala kadar dan berkenyit-kenyit mata dengan beberapa orang dari mereka. Bukan aku yang mengenyit ye..Huhu..Er…aku rasa diorang nih dah tua..tapi biasalah kan..namanya pon professional footballer…kalau tak naughty tuh, memang la tak sah kan. Heh…Mr Shrek pun perasan akan perkara ini..and beliau cakap..nasiblah kan, dah u je pompuan kat sinih. Haih..


To be continued…

No comments: