Monday, February 2, 2009

New Phase

Early Jan 2009

Lately I kept myself busy with my own thang, yeah my own thang ye kengkawan. Mulai saat ini, aku perlu jadi lebih serius dengan apa yang aku usahakan dan jadik lebih sofistikated, professional dan bermacam lagi perubahan2 yang perlu aku tampilkan in order to make things right.

Aku berenti keje bukan untuk jadi domestic engineer macam dulu, but I have my own plans. Dalam hati aku cakap, this is the time..big time. There’s no turning back. Aku nekad untuk teruskan. Aku dah jumpa the right person at the right moment with the right thing to fight for. Tiada apa yang melemahkan semangat aku tika ini cuma apa yang aku harapkan, semoga Allah permudahkan urusan kami.

Aku sedar, bukan mudah untuk mengubah sikap, pemikiran dan cara hidup secara mendadak macam nih. But with a lil’ help from my partner Anne, aku jadik lebih positif. Nothing is impossible. Dimana ada kemahuan, disitu ada jalan. Aku tau nih macam cliché a bit..tapi bagi aku, yeah, that’s the key word. Well, apa gunanya buku-buku motivasi yang melambak di pasaran kalau kita tak kaut ilmu dari situ kan.

I bet few books akan jadik my best friend buat beberapa ketika nih. Ini perlu. Aku takkan teruskan plan aku tanpa ilmu yang berkaitan. I need to know banyak benda, such as how to say it right, how to do it right, how to think right, dan yang lebih penting, macamana nak buat aku sentiasa positif. That’s the hardest part in fact.

Walau apapun, aku dapat rasakan kaki aku dah mula melangkah ke satu fasa baru dalam hidup aku. Aku yakin, langkah aku kali ini adalah langkah yang paling tepat. Bukan hanya langkah aku, langkah kami. Yeah..may the strength be with us.

No comments: