Tuesday, July 31, 2007

Bulu

Bulu. Sedap pulak bila aku sebut perkataan nih banyak kali. Bulu bulu bulu bulu bulu. Hah, baru puas hati ini kurasakan. Namun jangan salah faham. Aku sedar, apabila aku mengutarakan soal bulu, sudah pasti lebih daripada separuh manusia-manusia keboringan yang membaca blog aku ini akan memikirkan bulu yang paling luar biasa di bawah sana. Ha ha ha. Faham ke tidak ape yang aku tulis..ah sudahla, kamu semua sudah dewasa untuk memahami apa yang aku maksudkan.

Bulu yang bertuah menjadi topik hari ini adalah bulu mata. Aku berbicara dengan seorang teman yang sengal dalam YM tadi. Beliau telah membaca entry berkenaan bulu mataku yang telah selamat menjadi kontot dua hari lepas, dan kemudian beliau telah membuatkan aku phobia dan saspen kerana katanya bulu mataku yang kontot itu akan ambil masa berbulan2 utk kelihatan ok semula. Aku benar-benar cuak sekarang nih okeh. Aku menjadi sungguh risau memandangkan aku mempunyai plan yang cukup padat pada bulan Ogos ini untuk berjumpa saudara mara dan sahabat handai, termasuklah seorang jejaka yang sungguh eksklusif. Hoh..apalah nasib..

Dengan keadaan bulu mataku yang kontot ini, sehinggakan bulu mata lembu pun kurasakan lebih cantik, maka aku dengan sedaya upaya mencari ikhtiar untuk mengatasi masalah ini. Aku berkira-kira untuk memakai bulu mata pelesu sahaja, tetapi aku risau bulu mata pelesu itu menjadikan diriku seperti pengantin melaram. Jadi temanku yg sungguh concern dengan permasalahanku ini telah memberi idea supaya aku memotong sedikit bulu mata pelesu itu supaya kelihatan lebih semulajadi (natural). Hmmm...sesungguhnya aku memandang serius saranannya itu.

Apa pendapat kamu semua?

4 comments:

Anonymous said...

beb..masa zaman skola dulu, aku n geng2 poyo aku selalu potong bulu mata sendiri..sampai tinggal 7mm gitu je kot..takde keje..semata2 perasan dan ingin kelihatan seperti baby doll (hukaloh..).. sape ntah punya idea..konon2 kalo potong boleh buat bulu mata jadi lebih panjang..ko try la potong dulu sebelah lagi bagi sama rata...dan pastu cuba ko nilai hasilnya..tapi tabiat aku potong bulu mata masa zaman skola tu terhenti pas mak aku cakap org yg potong bulu mata leh nampak hantu...hehehe...wallahualam..

Smoochy Munchkin said...

nerq, woohoooo...betambah saspen aku lepaih bace cite ko neh..ko jgn memain..kang aku nampak segale mende merepek kang..haaa...sawan plak aku. huhu...

Anonymous said...

huuhuh laling neh..potong bulu mata jer ke...ekekkeke
bebulu lain x mo potong???wakkaka

Smoochy Munchkin said...

bebuluan lain mmg kerap dipotong..kasik zasss terus..ahahah