Sunday, July 29, 2007

Tribute to Macy Gray

Kegilaan diriku terhadap bidang nyanyian syok sendiri tidak dapat disangkal lagi . Hari ini, dengan bermacam dugaan menimpa, aku mengumpul semua lagu yang dikategorikan sebagai 'boleh blah' dengan suaraku yang lemak-lemak masin ini dan melalak sepuas hati laksana sang katak memanggil hujan. Mujur saja headphone aku ini sudah tak sebulu lagi dengan mic (headphone ok, mic dah rosak), jika tidak pasti ada insan yang terpaksa menadah telinga mereka yang aku andaikan berkarat tidak berkorek itu dengan nyanyian sumbang lagi sumbing ini melalui Skype. Huhu.

Ternyata dengan bulu mata yang lebih pendek, aku berjaya membawa lagu-lagu itu dengan lebih baik. Aku tidak mengerti apa kaitan antara keduanya, namun aku andaikan sekiranya kita dirundung malang, maka lebih 'feel' lagi seseorang itu dapat menjiwai sesuatu perkara. Mungkin itulah yang ku alami sekarang ini. Walau apa pun, aku percaya setiap apa yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya. Bak kata pepatah orang putih, "Every cloud has it's silver lining". Aku pasti, dan aku percaya semua itu.

No comments: