Thursday, August 28, 2008

Mak Ku Sayang.. :`(

My mom tak berapa sihat lately. Risau laaa…Huhu..

Dah beberapa kali mak aku sakit sampai tak larat nak bangun. Mak aku kalau sakit memang manja sikit, tapi kali nih aku tau dia memang bebetul tak sihat. Dia asyik muntah dan takde selera makan. Bila bawak jumpa doktor, diorang cakap mak aku ada gastrik terlampau. Iskk..

Hari tuh masa first time kena, memang dah berkoyan-koyan nasihat aku bagi supaya jaga pemakanan..kasi teratur sikit. Jangan la makan ikut selera. Kalau ikut selera, memanglah tak berapa nak ada. Aku sendiri pernah kena gastrik terlampau nih..tapi sekarang memang jarang la kena unless kalau aku kena cirit. Kalau kena cirit, baru gastrik melanda secara automatik.

Kali nih mak aku kena lagi. Masalahnya kalau mak aku yang kena, memang makan berhari-hari. Tuh yang buat aku risau sangat. Nanti dia menggigil-gigil la bila nak berjalan. Isk..aku risau sebenarnya nih. Yelah, mak aku nih jenih yang happy go lucky je hari-hari (membebel pun hari-hari gak :P ) tapi bila dia sakit camnih..aku tengok mesti tak sampai hati. Senyap je..sunyi sepi umah tu..muka mak aku pun kelat je menahan sakit.

Sekarang nih ayah aku yang look after her. Aku nak berulang kerap sangat ke Nilai pun cam dah tak larat. Nak kena keje lagi. Tapi bila macam nih..nak buat kerja pun hati cam tak senang. So yang dapat aku buat, aku call jelah..sembang-sembang ngan dia..tanya dia macam mana hari nih..makan ubat ke tak..makan ke tidak.

Yang tak larat, mak aku nih degil sikit. Degil dan manja (macam aku jugak..tapi aku tak manja, aku mengada-ngada). Huhu…so kalau dia sakit, memang kena ada seseorang yang perlu beri perhatian khusus kat dia. Kalau tak, sampai bila pun dia takkan makan ubat sendiri, makan sendiri. So dalam hal nih..ayah aku memang handal. So ayah akulah orang yang terbaik yang boleh pastikan mak aku supaya berdisiplin.

Aku baru je call mak aku sambil aku taip entry nih..suara pun lemah semacam jek. Huhu..esok aku nak balik kampung tengok mak.

Mak…get well soon…. Sob sob…:`(

No comments: