Wednesday, August 27, 2008

Domestic Calling

Cuaca yang mendung dan hujan hampir setiap hari sejak kebelakangan ini seperti memberi kesan kepada kehidupan aku sehari-hari. Kelembapan jelas kelihatan dan terasa dimana-mana – di tanah, di dahan pokok, di bumbung rumah, di bumbung kereta, pada suhu, pada otak aku dan juga pada perasaan aku. Kosserr.. :P

Aku rasa agak kurang tepat sebenarnya definisi lembap aku tuh. Sebab sewajarnya aku menggunakan perkataan lembab instead of lembap apabila merujuk kepada kepala otak dan perasaan aku serta perkara-perkara yang sewaktu dengannya. Mana tidaknya, lately I found myself a bit mellow and sensitive. In a way, aku rasa okey sebab aku rasa macam lebih matured but the rest I’m afraid that I’m just being too much, not-so-cool and over reacted on certain things. Dayyumnn..i’m such a drama queen. Huhu…

Keingininan untuk bermalas-malasan juga agak meningkat dengan mendadak lately. I think it’s time for me to take a break for a while and pay more attention on myself. I think Ramadhan is just the perfect time for me to refresh a bit. Just perfect. Jangan terkejut kalau Ramadhan nih aku menghabiskan masa aku sehari-hari dengan kerja-kerja domestik sahaja di rumah. Full time housewife maybe?

Yeah..most probably. ;)

No comments: