Thursday, August 28, 2008

Rojak & Majmuk

Perghhhh…keje melambak kat office today. With my partner was on leave, I was terribly busy handling customer’s enquiries. Yang paling tak tahan, punye la ramai customer yang dok call, chasing their orders. Gila aku nak menjawab. Can’t blame them though, memang banyak order yang dah overdue. Grrr…this new system memang sucks!!

Hari nih bolehlah dikatakan sebagai hari ‘mari speaking london secara berjemaah dan majmuk’. Ehehe…mana taknya, bernanah telinga aku nak paham ape mende yang diorang dok cakap..sebab memasing cakap english ikut slang negara memasing. Huhu..yang paling horror bila customer from Korea and Middle East yang call. Hambikk..mau kena tadah telinga luas-luas sebab bunyi slang english diorang memang..memang errr..sungguh eksotik. Huhu…

Normally when those customers yang call dari Korea & Middle East nih, aku suh diorang email je. Yelah, daripada kang aku jadik makin bebal dan clueless kan. Tapi selalunya bila aku lambat reply their emails, so nak tak nak terpaksa la berbual-bual mesra di telefon katanya. Kalau customer from UK, US and Australia & Philippines..takde la tertekan sangat. Selain slang yang memang agak natural, diorang memang fluent cakap bahasa inggeris kan.

But I find it rather amusing though. Sometimes diorang nih la yang buat aku feel so alive. At least takde la bosan sangat..boleh gelak-gelak..bleh kelentong2 ape yang patut. Cuma satu je aku tak berkenan..masa memula dulu, jenuh gakla nak betulkan nama aku sendiri. Mana taknya, tak terkejut ke bila jawab telefon, alih-alih nama bapak aku pulak yang disebutnya. Huhu…kalau dalam email diorang panggil aku dengan nama bapak aku, aku tak kisah lagik. Tapi kalau bercakap kat phone..iskk..tak rela you..kosserrrr… Ekekekke… Tuh belum lagi yang tulih lam email panggil aku Mr..bila dah call..haaa..baru ko tau aku nih pompuan yang tulen lagi ayu gituh..Hikss..

Anyway, kenapa ek baru sekarang aku nak cerita perihal kerja aku nih. Haaa..adalah sebabnya. Hari nih aku sentimental sikit dengan kerja aku nih. Nanti dalam entry berikutnya aku cerita kenapa. Owait?? ;)

Dah..aku nak relax jap.

2 comments:

-LaDy rAzOr- said...

ko kijer aper sebenonyer mimi??? =D

Smoochy Munchkin said...

aku keje kilang... huhu...siyes, tak tipu.

ekekekekek....