Wednesday, August 27, 2008

Unbelievable?? Believe It!! :D

Aku berpuasa since last two weeks (on weekdays only) untuk ganti puasa last minutes. Heh..macam tak biasa kan. Kenapa aku poyo sangat nak cerita pasal nih, sebab baru tadi aku timbang berat aku. I think ada perubahan..mungkin belum begitu ketara, but I’m very sure..very-very sure yang aku dah lost 4 kgs. :D

Aku tak rasa aku lost 4 kgs masa permulaan puasa aku. But I lost it just recently. Sejak aku masuk mood berpuasa arituh, bila aku tak lagi berpuasa pun, aku tak ada selera nak makan banyak. Makan tetap makan, cuma kali nih, aku dah tak makan kat office. Aku cuma buat air horlick every morning campur dengan oat, lepas tuh aku kenyang sampai petang.

Bukan seperti diet aku yang hangat-hangat chicken shit selama ini, this time aku tak ada plan pun nak turunkan berat badan. Niat cuma nak ganti puasa sahaja. Tapi tak sangka, dengan cara macam nih aku kurang pressure nak kuruskan badan but at the same time, it works. Yay!!

Aku dah berhenti kelas yoga kat office sebab I was too busy dan ada satu ketika aku tertinggal beberapa kelas berturut-turut lalu membuatkan aku hilang semangat nak catch up. But aku ada practice juga kat umah dua kali on my own, but believe me, it’s harder. Dayyumnn…tak sangka, to practice yoga kat rumah sendirian memerlukan usaha yang berganda-ganda sebab baru aku tahu yang selama nih aku rasa yoga tuh macam seronok je sebab my yoga instructor asyik puji-puji. So bila kat rumah, takde puji-pujian segala, so aku takde semangat.

Cerita pendeknya, aku tak ikhlas to practice. Shame on me. Huhu.. :(

No comments: