Thursday, July 23, 2009

Am I Going To Be A Mummy?

Itula..nak dijadikan cite, hari tuh aku punya la sengal. Dah la lama gila tak masuk FB, lepas tuh buleh pulak aku mengada letak dekat status " Mimi Hisham is becoming a mummy!!". Ha, gitulah lebih kurang. Ekekeke..

Aku saje jek sebenarnya tu. Aku tengah excited pasal baby-baby nih. Tapi sekali banyak la pulak wish yang aku dapat. Huhuhu..terkelendat la pulak aku rasa sebab dah sah2 la kan diorang nih ingat aku preggy. Astaga..telan airliur pahit jela yang dapat aku buat lepas tuh. Padan la ngan muka aku kan...sape suh sengal2 cam haram.

Camnila, aku pun tanak la korang rasa cam tipah tertipu katanya. So, eloklah kalu aku bagi tahu je kisah sebenar. Aku memang nak jadik mummy. Dah jadik mummy dah pun. Sebab aku dah ada seorang anak angkat. Baru lahir ni pada 16 July yang lepas. Alhamdulillah. Baby girl. Saat aku taip ni, baby ni ada sebelah aku ni ha..tengah tidur. Ibu kandung dia masih ada dengan aku to breastfeed the baby. Soon, aku akan take over completely, insyaAllah.

Nanti la aku tepek2 gambar apa yang patut. Baby pun baru lepas keluar dari hospital last Sunday sebab hari tu ada sakit kuning sikit. Aku rasa aku akan busy gila lepas ni. Sekarang pun ala2 terkelendat jugakla sebab bukannya aku ada skill sangat katanya. Tapi aku rasa antara aku dan baby dah ada chemistry, sebab everytime dia nak tidur, atau merengek2 mesti aku je yang boleh buat dia diam. Magic siut. Aku bangga gila ni. Masa tulis nih pun airmata bergenang2..huhuhu..happy gila.

Keputusan ni keputusan bersama antara aku dan Mr Shrek. Kami memang happy sangat sekarang ni. Dah la tengah in love katanya. Kosserr.... Entahlah, sejak dua menjak ni, aku dengan Mr Shrek ada 'penyejuk'..asyik berkepit aje manjang. Ber'lovey dovey' 24/7 katanya. Tapi lepas ni aku dah tak boleh nak ikut Mr Shrek kemana2 dah sebab kena jaga baby. Huhuhu..part tuh sedih kemain sket ye. Tapi takpela, semua orang pun akan kena lalui benda2 macam tuh kan. So kira ok la tuh.

So now, bermulalah kerjaya aku sebagai mummy. Dah lima hari dah. Hopefully tercapai la hasrat aku nak jadi mummy mithali. Ekekke..aku dah pandai mandikan baby weh. Kagums ke tak? :P

1 comment:

Aidahs said...

owh babe.. takpe.. apa bila kita girang gemirang.. yg terkeluar dari mulut atau jari.. tetiba je kan... ekekekekeke.. apa pon.. aku doakan the best utk ko.. love uuu