Friday, March 28, 2008

Hari-hari Mau Update Ka?

Pergh....selama aku bekerja nih, i think today is the busiest day so far. Instead balik kul 5, aku balik kul 6 pm. It wasn't my intention to stay longer at the office, but arinih Mr Shrek yang hantar pergi kerja but then dia boleh pulak tak jemput aku on time! Marah bangat aku ari nih. Dah lah tuh, bila aku call rupanya dia tengah kat Seremban buat site recce. Urghhhh..ape kejadoh? Seb baik keje memang banyak, so aku amik kesempatan untuk siapkan ape yang patut. And at the same time bleh la aku tunjuk rajen kan. Ee...hiponye aku nih.


Botak (our friend) akan lepak kat umah aku buat beberapa ketika since he'll be joining Mr Shrek punye project. Aku kenal mamat nih since Happy Roadtour arituh sebab that time he was one of the crew. Aku treat him macam adik aku sendiri ever since sebab dia nih memang manja sesangat. Eheh. Disebabkan petang tadi Mr Shrek buat mood aku hilang, so he decided to do me some favour la. Itu termasuk la prepare meals for dinner. And aku? Merempit kat forum laa...ape lagik. Keji..keji..


Fuh lama gila gak la aku tak merempit kt forum. Lately memang macam kureng sket nak bergiat aktif cam dedulu tuh. Tapi tadi aku rasa hepi la jugak sebab ada mamat perasan best dan sorang gadis sunti yang rajin melayan. Ekekkek...kosserr... so punye la asyik merempit, sampai tak sedar yang Mr Shrek tengah memasak kat dapur sesama ngan Botak. Eee..riuh gile diorang nih memasak.. Tapi syok gak tetibe dah terbau wangi jek. Rupanya diorang buat spagetthi bolognaise. Syok..syok... Sebab tak nak nampak macam aku nih cam hamsap sangat, aku pun tolong la prepare fruit salad sat sesambil merempit. Hikhik..


Tadi aku kat tempat keje aku cam stress sikit taw. Ye la..master aku nih tengah preggy. Garang semacam. Aku nih baru keje, mana la tau banyak benda berkaitan produk. Dia pulak semua benda nak cepat. Geram aku laaa...huhu. Sampaikan tadi sebab aku dah temper sangat..aku masuk toilet and basuh tangan. Ingat nak basuh muka, tapi kang abih lak mekap aku tuh. Bila cam dah reda sket baru aku sambung keje. Heh... berkesan gak, at least perasaan bintat aku hilang begitu saje. Tak baik nak simpan dendam kat orang preggy kan...ntah2 itu pembawaan orang mengandung ( i hope so). Huhu... dia pun lepas tuh ok jek....seb baik... Lepas solat Zuhur, i felt even better. Mungkin sebab dah basuh muka. Hehe..


And nak melengkapkan bad day aku arinih, tadi masa aku balik, waktu aku turun tangga kat office, sorang mamat nih (colleague aku la kot..tapi tak kenal sebab lain dept.) macam main galah panjang ngan aku lak pulak. Aku ke kiri dia ke kiri, aku kekanan, dia pun kekanan. Entah hapehapentah. Seb baik la hensem...cinok la tapi...


Then tak lama lepas tuh ntah macam mana, masa aku melewati dua anak tangga yang terakhir, kasut aku tersangkut kat seluar, then aku jadik tak balance, lalu aku nyaris-nyaris nak terjatuh tangga. Seb baik kaki aku yang sebelah kiri nih sungguh kuat macam kaki atlet, lalu aku terbang dan mendarat dengan hanya sebelah kaki. Aduhh..seb baik tak tergeliat kaki aku..dah lah pakai heels!! Grr...ape la dugaan. Mungkin sebab aku kontrol cun kot. Huhu. Yang kelakar, mamat tuh terdengar kot aku aku landing macam gajah, pehtuh dia jerit, "Eh, u jatuh ke?". Then aku jawab "Takdelah"..... "nak jatuh je"(nih aku sambung slow-slow sebab takmo kasik dia dengar). Seb baik mamat tuh tak nampak sebab tangga tuh dah membelok ke level lain. Fuhh...kalu tak mana aku nak taruk muka esok?? Huhu..


Hmm...and tadi aku hepi semula sebab dapat sesembang ngan kengkawan baru aku yang lama.. (camno tuh?) I mean dengan Jejaka A, Jejaka B dan Gadis C. Ek ehh...a'ah ek..kebetulan..ekeke..sengal seseko..tapi aku enjoy. Lama tak sembang cenggitu. Sembang kosong tapi penuh makna..(again...camno tuh? ) Huhuhu...cam tak betul je aku nih. Kosserr... Well, this Jejaka B as known as J Eks, aka Jantan Sepi or whatever he is, memang tak serik-serik agaknye dengan aku nih. Mungkin itu salah satu cara beliau untuk menarik perhatian aku atau mungkin juga beliau memang semulajadi keji. Eheh...Walau apapun tak kisah la tuh sume, sebab at the end of the day, aku rasa happy. ;)


Last but not least, spagetthi Mr Shrek buat memang mabeles. Aku makan sampai 2 pinggan. And now aku kenyang macam ular sawa. Sekarang pinggang aku dah sakit, and i think it's time to request another favor...urut laa..apo lagik...Nasib la lu Mr Shrek, sape suh buat gua hangen satu badan. Eheh...


Ciao..

No comments: